امام جمعه گناوه:
ظرفیت فضای مجازی برای برنامه‌های تبلیغی استفاده شود
امام جمعه گناوه گفت: نقش مشعل داران هدایت و پرچم داران مکتب اهل بیت (ع) در تربیت نسل‌های جوان جامعه و گام دوم انقلاب باید در جامعه اسلامی برجسته و تبیین شود.
كدخبر: 53388
1399/04/17

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح دوشنبه در نشست بررسی پذیرش در حوزه علمیه خواهران گناوه گفت: حوزه‌های علمیه بخصوص حوزه خواهران در عرصه‌های مختلف نقش مؤثر و پررنگی در هدایت جامعه دارند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اهمیت هدایت جامعه از دیدگاه اسلام و اهل بیت (ع) اضافه کرد: نقش مشعل داران هدایت و پرچم داران مکتب اهل بیت (ع) در تربیت نسل‌های جوان جامعه و گام دوم انقلاب باید در جامعه اسلامی برجسته و تبیین شود.

وی اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی، فرهنگیان همه به عنوان یک ظرفیت بالا و پتانسیل بزرگ هستند که باید از این ظرفیت‌ها برای جذب نیروهای مؤمن و معتقد در حوزه‌های خواهران و برادران حداکثر بهره را برد.

امام جمعه گناوه گفت: امروز دشمنان با تبلیغات سو سعی در تبلیغ علیه روحانیت دارند که وظیفه همه ما در این رابطه روشنگری و هدایت جامعه است.

وی تصریح کرد: حضور در حوزه‌های علمیه و انتخاب مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی توفیق الهی است و قرار گرفتن در این مسیر باید افتخار همه ما باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: کسی که این مسیر را با همه سختی‌ها قبول می‌کند سرباز امام زمان (عج) و مورد عنایت اهل بیت (ع) است و با قرار گرفتن در این مسیر خداوند عنایت و برکات خود را بر زندگی مادی فرد نیز نازل می‌کند.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: وظیفه همه ما تبلیغ دین الهی است و باید خانواده‌های مذهبی و دینی را برای تحصیل فرزندان خود در حوزه‌های علمیه تشویق و ترغیب کرد و نقش طلاب، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و آموزش و پرورش در این زمینه سیار کارساز است.

وی یادآور شد: همه ما به صورت فرد به فرد و چهره به چهره، استفاده از فضای مجازی، تبلیغات محیطی و بخصوص تشویق خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان به سمت حوزه‌های علمیه جذب و آشنا کنیم و همه باید دست در دست هم از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای جذب جوانان در حوزه علمیه استفاده کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با تقدیر از مدیریت حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه که در همه عرصه‌های اجتماعی حضوری فعال و چشمگیر دارند گفت: در شرایط سخت ناشی از ویروس کرونا این مشعل داران هدایت و پرچم داران مکتب اهل بیت (ع) نقش بی بدیل و بی نظیر و ایثارگری از خود بروز داده‌اند و وظایف الهی خود را در تغسیل و تدفین متوفیان زن ناشی از کرونا را برعهده گرفته‌اند.

امام جمعه گناوه افزود: با حضور فعال خواهران حوزه علمیه الزهرا (س) در این شهرستان برای تدفین و تغسیل اموات زن ناشی از کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و این تلاش آنها قابل تقدیر است.

منبع: