معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان جم:
فرزندآوری امری راهبردی برای کشور تلقی می‌شود
معان فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه(س) شهرستان جم با اشاره به اهمیت و ضرورت فرزندآوری گفت: امروزه فرزندآوری در سطح کلان جامعه بشری، امری راهبردی تلقی می‌شود.
كدخبر: 53360
1399/04/15

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، سمیه مدیری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه(س) شهرستان جم، امروز در نشست مدیر و کادر اجرایی این مدرسه با اشاره به اهمیت فرزندآوری در اسلام، گفت: بنا به نگرش اسلام فرزندآوری فواید فراوانی دارد و داشتن فرزند و  باقی گذاشتن نسلی صالح برای هر مسلمانی، یک امر مبارک و میمونی تلقی می‌شود. سزاوار نیست هیچ مسلمانی به اختیار خود بدون ذریه بماند.

وی افزود:  از منظر اسلام، فرزندآوری نه تنها برای والدین او مایه خیر و برکت است، بلکه در سطح کلان جامعه بشری نیز بسیار ارزشمند تلقی می‌شود، بنابراین افزایش فرزندآوری در اسلام بسیار مطلوب است و بر اساس شریعت اسلامی زیادی جمعیت صرفا ابزاری برای تامین قدرت سیاسی و اقتصادی جامعه و یا منافع مادی والدین نیست بلکه ریشه در ارزش و جایگاه آن در مکتب اسلام دارد.

مدیری ادامه داد: با توجه به سخنان رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر موضوع جمعیت، این مدرسه تصمیم گرفت تا به مقابله با تبلیغات منفی در این زمینه بپردازد، از همین رو با همکاری و کمک کارکنان، اساتید و جمعی از طلاب دست به تهیه عکس نوشته هایی با مضمون اهمیت فرزندآوری در نگاه رهبر معظم انقلاب زده شد و تولیدات صورت گرفته نیز در بستر فضای مجازی در حال انتشار می باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه(س) شهرستان جم افزود: با توجه به اهمیت موضوع فرزندآوری، مراسمی با هدف تقدیر و تجلیل از طلابی که مادر سه فرزند یا بیشتر هستند، برگزار شد.

مدیری افزود: این جلسه با حضور جمعی از اساتید، کارکنان، طلاب و مردم بومی شهر جم برگزار و با اهدای هدایایی از مادران مزبور قدردانی و از آنان خواسته شد تا به بیان تجارب خود از چند فرزندی و شیرینی های آن بپردازند.

گفتنی است، در این جلسه راهکارهای تشویق عموم به شرکت در جهاد فرزندآوری مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات مهم و تاثیرگذار دیگری نیز در این راستا برنامه ریزی شد.

منبع: