حجت‌الاسلام ارزانی:
رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام ارزانی از برگزاری رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با محور گرامیداشت مقام شهدا و روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم خبر داد.
كدخبر: 50785
1399/03/13
به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با محوریت روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم خبر داد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پایه‌های این انقلاب بر اساس دلاورمردی و غیرت‌مندی رزمندگانی محکم شد که هشت سال در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمن بعثی تا پای جان جنگیدند و درس مقاومت را برای نسل‌های مختلف این مرز و بوم به میراث ابدی گذاشتند.
وی افزود: با توجه به اینکه دوران دفاع مقدس، از مهمترین بخش‌های تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود، جای دارد تا در راستای معرفی این برگ زرین تاریخی در سطح بین‌المللی تلاش شود، همان طور که سایر کشورها نیز در ادوار مختلف، حکایت جان‌فشانی‌های رزمندگان خود را در جنگ‌های مختلف نوشتند و یا سینه به سینه منتقل کردند تا به امروز که روایت این فداکاری و ایثار در راه وطن را به مدد ابزار و فضای مجازی در قالب‌های متنوعی چون فیلم، عکس، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به مردم جهان معرفی می‌کنند.
حجت‌الاسلام ارزانی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با این هدف، اقدام به برگزاری رویداد بین المللی «روح مقاومت» با محوریت گرامیداشت مقام شهدا، با تکیه بر ۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی از دیروز تا امروز، کرده است.
وی افزود: این رویداد بین‌المللی از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) آغاز شده و تا روز دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰ روز ادامه می‌یابد.
مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: رویداد بین‌المللی مقاومت، در بخش‌های مختلف نظیر صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت و … از وصیت‌نامه شهدا برگزار می‌شود./مهر

 

منبع: