اعمال تغییرات در طرح ملی رحله/ تغییر زمان‌بندی و محتوای طرح
ششمین دوره طرح ملی رحله ویژه حفظ قرآن در اوقات فراغت تابستان امسال با برخی تغییرات برگزار می‌شود.
كدخبر: 50757
1399/03/11

به گزارش مبشرین، طرح ملی رحله ویژه حفظ قرآن کریم در اوقات فراغت تابستان به همت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

کاهش زمان طرح از دوماه به یک‌ماه

مهدی شهسوار مسئول روابط‌عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: امسال باتوجه به شیوع کرونا در کشور و تغییر در زمان‌بندی دوره‌های آموزشی مختلف از جمله حوز‌ه‌های علمیه و دانشگاه‌ها طرح ملی رحله هم دچار تغییر شد و زمان آن از دو ماه به یک ماه کاهش یافت.

وی ادامه داد: این طرح ویژه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب است و با توجه به تغییر در زمان دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ادامه برنامه‌های این مراکز در تابستان زمان طرح ملی رحله از دوماه به یک ماه کاهش یافت.

برگزاری طرح با محوریت حفظ سوره بقره

شهسوار درخصوص سرفصل‌های آموزشی طرح گفت: تا سال گذشته قرآن‌آموزان با شرکت در طرح رحله ۴ جزء قرآن را حفظ می‌کردند اما امسال طرح با محوریت حفظ سوره مبارکه بقره برگزار می‌شود.

حضور منتخبان طرح در دوره‌های حفظ کل

مسئول روابط‌عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان با بیان اینکه شرایط ادامه حفظ برای منتخبان طرح رحله فراهم است، گفت: آن دسته از قرآن‌آموزانی که بالاترین امتیاز را در طرح ملی رحله کسب کنند می‌توانند باحضور در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان شرکت کنند.

اجرای طرح در ۴۳ مرکز در سراسر کشور

وی از برگزاری طرح در ۴۳ مرکز در کشور خبر داد و گفت: امسال طرح در ۴۳ مرکز در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و پیش از آغاز طرح هم یک دوره توجیهی برای مسئولان مراکز برگزار می‌کنیم.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح به پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند./فارس

منبع: