حجت‌الاسلام سروستانی خبر داد:
برگزاری ۴۳۰۰ ختم قرآن کریم از سوی خانه‌های قرآنی بوشهر در ماه رمضان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری ۴۳۰۰ ختم قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت مؤسسات و خانه‌های قرآنی این استان خبر داد.
كدخبر: 50742
1399/03/11

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز در جمع فعالان فرهنگی، اظهار داشت: ختم دسته‌جمعی قرآن کریم در ماه رمضان در فضای مجازی توسط مراکز قرآنی توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: با محوریت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت و مشارکت اکثر مؤسسات، خانه‌های قرآن روستایی و شهری و سایر تشکل‌های قرآنی در ماه رمضان ۴۳۰۰ ختم قرآن کریم توسط این مراکز انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه این ختم قرآن کریم به صورت اجتماع محور برگزار نشد، اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان بوشهر، این ختم قرآن به صورت گروهی، ولی به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی توسط شرکت‌کنندگان در این طرح برگزار شد.

حجت‌الاسلام سروستانی یکی از نیت‌های برگزاری ختم چهار هزار و ۳۰۰ دور قرآن کریم را ریشه‌کن شدن بیماری کرونا و رفع بلایا و مصیبت‌ها اعلام کرد و افزود: سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، آمرزش همه اموات به‌ویژه شهدای جبهه سلامت و درگذشتگان مبتلا به کرونا از دیگر نیت‌های برگزاری این ختم قرآن کریم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در کنار برگزاری ختم چهار هزار و ۳۰۰ دور قرآن کریم، مراکز قرآنی استان بوشهر با توجه به رزمایش مؤمنانه تهیه و توزیع بسته های حمایتی جهت آسیب دیدگان از شرایط کرونا نیز در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان مراکز قرآنی استان برنامه‌های مختلفی از قبیل آموزش‌های قرآنی در فضای مجازی برگزاری کرسی‌های تلاوت در شبکه‌های اجتماعی انجام دادند.

منبع: