نماز عید سعید فطر در برخی از نقاط بوشهر برگزار شد
همزمان با عید سعید فطر به شکرانه یک ماه عبادات خالصانه به درگاه ایزد منان در برخی از نقاط استان بوشهر نماز عید سعید فطر اقامه شد.
كدخبر: 50688
1399/03/04

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، همزمان با اعلام عید سعید فطر مردم مومن و متدین بوشهری از یک ماه روزه‌داری درماه میهمانی خدا شکرگذاری کردند. مساجد کوچک و بزرگ استان بوشهر امروز میزبان مردمان مؤمنی بود که به شکرانه یک ماه میهمانی خدا و روزه‌داری طلب پاداش کردند.

بوشهری‌ها امروز با اعلام عید سعید فطر با حضور در برخی مساجد شهرها و روستاهای استان بوشهر با ماسک  و رعایت فاصله‌گذاری نماز عید سعید فطر را اقامه و برخی‌ها هم در منزل این فریضه الهی را برپا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تبریک عید سعید فطر و با تاکید بر اتحاد مسلمانان اظهار داشت: عید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که همواره سبب وحدت مسلمانان بوده و شرایط امروز که بیماری کرونا جهان را فرا گرفته است تلاش شد برای برگزاری باشکوه  نماز عید فطر رعایت اصول بهداشتی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، با بیان اینکه در برخی مساجد استنان بوشهر نماز عید سعید فطر برگزار شد افزود: در اقامه نماز عید سعید فطر مردم استان بوشهر در شهرها و روستاها در مساجد حداکثر همکاری را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند.

وی  ضمن آرزوی پایان و برچیده شدن ویروس کرونا بیان کرد: مردم  در ایام ماه رمضان دعاهای فراوانی برای این تحقق این مهم کرده‌اند، امیدواریم با این دعاها و تلاش متخصصان و کادر پزشکی زودتر به شرایط عادی بازگردیم.

امام جمعه بوشهر هم در پیامی با تبریک عید سعید فطر ویژگی‌های این عید الهی را برشمرد و خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان یک هدیه و فرصتی آسمانی برای جامعه ایمانی و انسانی است تا گذشته خود را جبران و آینده خویش را سراسر سعادت و رستگاری به رنگ خدا رقم بزند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ماه مبارک رمضان را ماه بخشش گناهان، کسب ثواب فراوان و ماه خودسازی و تسلط بر خود دانست و تاکید کرد:رمضان، ماه خدایی شدن برای خدایی زندگی کردن و خدایی ماندن است و عید سعید فطر عید رسیدن به قلعه محبت خداوندی‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: هم اینک که شکوفه‌ها و خرمن‌های فراوان ثواب نصیب شده است امید می‌رود که با مواظبت بر ترک گناه برایمان باقی بماند، چون گناه آتشی بر خرمن ثواب است. از خداوند متعال صحت، سلامت، طول عمر، رزق حلال و رفع گرفتاری‌ها، موفقیت و زندگی پر از ایمان، تقوا و اخلاق مسئلت دارم.

 وی ضمن قدردانی از همکاری مردم استان بوشهر در رسیدگی به نیازمندان افزود: از تمام کسانی که درماه مبارک رمضان در این شرایط ویژه بیماری ویروس کرونا در خدمت به مردم تلاش کردند، در بهداشت و درمان، رزمایش مواسات، تامین و اعطای کمک‌های مومنانه،  ترویج فرهنگ اسلامی و برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ویژه رسانه ملی و استانی همت کردند قدردانی می‌شود.

منبع: