اجرای چهارمین مرحله طرح «ضیافت همدلی» به همت جهادگران کانون توحید بوشهر
کاروان قرآنی «کار و خدمت» به همت کانون فرهنگی هنری توحید بوشهر طی حرکتی جهادی و مؤمنانه با همکاری کانون توحید و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اجرای چهارمین مرحله طرح «ضیافت همدلی» ویژه کودکانی که در خانوارهای روستایی سوء تغذیه دارند شتافت.
كدخبر: 50684
1399/03/04

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، سیده فردوس رضوی؛ چهارمین کاروان قرآنی «کار و خدمت» به منظور اجرای چهارمین مرحله طرح «ضیافت همدلی» ویژه کودکانی که در خانوارهای روستایی سوء تغذیه پروتوئینی دارند طی آئینی با شعار «ﺟﻬﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﺼﺮ ﻇﻬﻮﺭ» از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و با مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی استان بوشهر و همکاری جوانان جهادگر کانون فرهنگی هنری مسجد توحید شهرستان بوشهر در بیست و نهم ماه مبارک رمضان بسته های مواد غذایی پروتوئینی آماده سازی و توزیع شد.

 

* تلاش برای رفع سوء تغذیه پروتوئینی در روستاها

به گزارش خبرنگار شبستان از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در حاشیه این رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه اظهار کرد: رزمایش مشترک مواسات اوقاف و علوم پزشکی به منظور رفع سوء تغذیه پروتوئینی در میان کودکان خانوارهای روستایی و برخی مناطق شهری استان بوشهر برگزار و اجرا شد.

 

* کمبود فقرآهن در خون شمالی ها و جنوبی ها

وی کمبود مواد پروتوئینی در چرخه سبد غذایی فرزندان خانواده های ایرانی را زنگ خطری مهم خواند و افزود: در بسیاری از استان ها کمبود این سبک تغذیه ای و یا سوء تغذیه پروتوئینی بسیار یافت می شود و همچنین در برخی از استان های جنوبی و شمالی کشور کمبود فقرآهن در خون نیز گزارش شده است.

 

* وظیفه حامیانه اوقاف و امور خیریه از مردم جامعه

حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: مجموعه اوقاف و امور خیریه در مقابل این هشدارها و در تمامی شرایط حساس یک وظیفه اجتماعی و حامیانه دارد. و بدین جهت در چهارمین حرکت جهادی و خیرخواهانه کاروان قرآنی «کار و خدمت» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به دنبال این سبک سوء تغذیه ای پروتوئینی که در میان کودکان خانوارهای روستایی شایع است، شتافتیم و مددرسانی مؤمنانه انجام شد.

 

* توزیع بسته های مواد غذایی پروتوئینی در میان 400 خانوار روستایی

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: بسته های مواد غذایی پروتوئینی که با پیگیری معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه و با همکاری جوانان جهادگر کانون فرهنگی هنری مسجد توحید شهرستان بوشهر آماده سازی و بسته بندی شده بود، با ضور کارشناسان متخصص دانشگاه علوم پزشکی در میان 400 خانوار روستایی که فرزندانشان سوء تغذیه پروتوئینی دارند توزیع شد.

 

* تامین بسته مواد غذایی به ارزش 50 میلیون تومان ویژه چهارمین رزمایش

وی بهای ارزشی بسته های مواد غذایی پروتوئینی را 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بسته های مواد غذایی پروتوئینی چهارمین کاروان قرآنی «کار و خدمت» در میان 400 خانوار روستای که شامل؛ گوشت، مرغ، لوبیا و نخود بود، توزیع گردید.


 

منبع: