خطیب جمعه دیر: باید روز قدس همیشه زنده بماند
خطیب جمعه بندر دیربا بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از یادگارهای حضرت امام راحل است گفت: باید روز قدس همیشه زنده بماند و روز قدس دستاوردهای بزرگی دارد که یکی از آن امنیت کشور است.
كدخبر: 50674
1399/03/02

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر رعایت تقوا را عامل رهایی انسان از قید و بند دنیوی و سبب رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت:انسانی که آثار و برکات ماه مبارک درک کرده باشد از سپری شدن آن ناراحت می‌شود.

خطیب نماز جمعه بندردیر، ماه رمضان  را ماه  عبادت و دلهای پاک و آزاد شدن از جهنم دانست و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات افزود: یکی از برکات ماه مبارک رمضان آمرزش گناهان است که معبود از خدای خود درخواست می‌کند که خدا از او راضی شود.

امام جمعه بندر دیر افزود:  وداع با ماه مبارک رمضان به این معنی است که این آخرین روزه من نباشد و زنده باشم تا ماه مبارک رمضان بعدی درک و اعمال آن انجام دهم و از رحمت خدا بهره ببرم.

 حجت‌الاسلام حسینی با گرامیداشت روز جهان قدس خاطر نشان کرد: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای حضرت امام راحل است .

وی با بیان اینکه اهمیت راهپیمایی روز قدس ، دفاع و جهاد اسلامی و شرعی و دینی است گفت: دفاع از مسلمانان و مظلوم از دیگر جهان اهمیت روز قدس است و مسلمان نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه فلسطین یک مسئله انسانی است تاکید کرد: الان توسط رژیم جلاد صهیونیست کودکان در سرزمین فلسطین اشغالی کشته می‌شوند و  نسبت به حقوق بشر بی توجهی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بندر دیر ،فلسطین را ملت آواره و مظلوم دانست و بیان کرد: باید روز قدس همیشه زنده بماند و روز قدس دستاوردهای بزرگی دارد که یکی از آن امنیت کشور است.

حجت‌الاسلام حسینی هدف استکبار جهانی از پیدایش داعش را به خطرانداختن امنیت کشور ایران اسلامی و جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: باید مسلمانان برای  مبارزه با استکبار جهانی  و نابودی گروه‌های تروریستی با هم متحد باشند.

وی یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی ، شهید قدس گرامی داشت و گفت: شهید سلیمانی جانش در طبق اخلاص گذاشت.

امام جمعه دیر افزود: امروز فلسطین اقتدار پیدا کرده و استکبار جهانی فقط بدنبال حفظ موجودیت خود و اسراییل است.

خطیب نماز جمعه بندر دیر با گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر و شهدای والامقام خاطر نشان کرد:فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس بود و حامیان صدام به‌فکر نجات صدام افتادند و جنگ از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل شد.

حسینی با تبریک عیدسعید فطر گفت: با توجه به شیوع کرونا ، نماز عید به صورت متمرکز نداریم و در برخی از مساجد شهر با رعایت اصول بهداشتی نماز عید فطر برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد کرد: مردم متوجه باشند که در مراسم عید سعید فطر و در منزل روبوسی نکنند.

امام جمعه دیر  با بیان اینکه زکات فطره باید پرداخت شود و برای هر نفر 9  هزار تومان است افزود: کسانیکه سال خمسی ندارند باید مبلغ خمس آن محاسبه و جداگانه پرداخت کنند.

منبع: