نگین خلیج فارس زیر سایه قرآن در شب‌ قدر+تصاویر
آیین ویژه احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان،توسط اقشار مختلف مردم جزیره در مساجد و حسینیه ها با تدابیر ویژه بهداشتی برگزار شد.
كدخبر: 50608
1399/02/28

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، مراسم ویژه شب بیست و سوم ماه رمضان و سوگواری مولای متقیان، حضرت علی(ع) و آئین ویژه احیا، با حضور مردم متدین و خداجوی جزیره خارگ در مساجد،حسینیه‌ها و همچنین در منازل با همراهی رسانه‌ها برگزار شد.

امسال احیای بیست و سوم نیز مانند دیگر شب‌های احیای ماه رمضان ۹۹ حال و هوای دیگری داشت چراکه محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی وزارت بهداشت سبب می‌شد تا مردم نتوانند امسال آن‌طور که باید و شاید با حضورشان در مساجد و حسینیه ها  در رثای مولایشان عزاداری کنند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی

اما مردم نشان دادند که می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مقررات بهداشتی نیز به سوگواری امیر المومنان(ع) و برگزاری مراسم و آداب دینی و شرعی و زیارت و ادعیه و مرثیه‌سرایی پرداخت بی‌آنکه مشکلی پیش آید.

مردم ولایی جزیره خارگ شب گذشته برای سومین بار در چهار روز اخیر گرد هم آمدند تا با رعایت فاصله، استفاده از وسایل شخصی، قرارگیری مساجد و حسینیه‌ها با ظرفیت‌های کمتر و همچنین عدم پذیرایی از حضار، مراسم احیای بیست و سوم را به‌جای آورند.

احیای بیست و سوم دو غم در دل‌های انسان می‌آورد نخست فراغ مولایمان حضرت علی(ع) و دیگری خبر از رسیدن ماه رمضان به سراشیب پایان و این یعنی آه و افسوس برای کسانی که نتوانند به‌خوبی از این ماه مهمانی خدا بهره کافی ببرند و این یعنی معلوم نیست ما، سال آتی نیز شانس حضور در این مهمانی خدا را داشته باشیم یا خیر؛ چه بسیار بودند کسانی که سال قبل همین فکر را در همین شب می‌کردند و امروز در بینمان نیستند پس باید قدر دانست.


عکس: محمد پنهان

منبع: