گرامیداشت مقام خادم الرضا(ع) سردار حاج قاسم سلیمانی؛
شب شعر آیینی خادم شهید برگزار شد
شب شعر آیینی خادم شهید، گرامیداشت مقام والای خادم الرضا(ع) سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر اهرم تنگستان برگزار شد.
كدخبر: 47833
1398/10/27

به گزارش مبشرین به نقل از دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بوشهر، در این مراسم که عصر امروز با حضور مسئولان و شاعران آیینی و دفاع مقدس استان بوشهر برگزار شد، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوشهر در این مراسم بیان کرد: آستان قدس رضوی، ملجأ معنوی و قطب فرهنگی جهان اسلام و مرجع ترویج قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به ویژه سیره علمی و عملی امام هشتم حضرت رضا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین جلال شریفی افزود: بسیاری از بزرگان کشوری و لشکری با نهایت دلدادگی، خادم سلطان طوس امام رضا(ع) هستند و به این منصب افتخار می‌کنند.

وی با تاکید به جایگاه خادم شهید، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی اسطوره و نماد بین‌المللی مقاومت در جهان اسلام بود و زبان شعر رساترین و بلیغ‌ترین لسان برای ترسیم تابلوی ایثار و فداکاری این مرد بزرگ است و شاعران ولایتمدار استان بوشهر بیشترین سهم را در تکریم مقام رفیع و ممتاز جهان سردار سلیمانی ایفا کرده‌اند.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی افزود: بعد از شهادت پرافتخار این سردار بزرگ اسلام، کوچکترین کاری که از طرف آستان قدس رضوی در راستای گرامیداشت یاد ایشان می‌توانست انجام گیرد، برگزاری شب شعر استانی با عنوان خادم شهید بود که به همت شاعران دلداده آیینی استان بوشهر برگزار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم که به همت انجمن ادبی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوشهر و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر، کانون بسیج هنرمندان امام علی(ع) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان برگزار شد، شاعران آیینی استان بوشهر اشعار خود را در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند.

 

منبع: