رویداد ملی فهما، ظرفیت خاموش کانون های مساجد کشور را روشن کرد
طاهریان با اشاره به برگزاری رویداد ملی پایتخت فرهنگی مساجد کشور گفت: رویداد ملی فهما، ظرفیت خاموش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را روشن کرد.
كدخبر: 46800
1398/09/30

  « مرتضی طاهریان» در جمع کارمندان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به برگزاری رویداد فهما گفت: در این رویداد ما شاهد برکات زیادی بودیم که از جمله آنها می تواند به موضوعیت پیدا کردن  تک تک کانون ها  در سطح کشور اشاره کرد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: الان شرایطی پیش امده که به بهانه رویداد ملی فهما، تک تک کانون ها دیده می شوند و فرصت استثنایی پیش آمده که در سطح 25 هزار کانون، این کانون ها بازبینی می شوند.

وی افزود: فهما می تواند گفتمانی باشد که هر که بیشتر فعالیت داشته باشد شاهد برکات زیادی باشد.

طاهریان ادامه داد: فهما به وفاق و انسجام داخلی سیستم کمک کرده که هریک از اعضای این ستاد دارای وظایف عمومی و مشترک شده و به عنوان بازوانی برای ستاد و استان ها شده اند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: فهما ظرفیت خاموش ما را روشن کرد تا ظرفیت ها را به جامعه معرفی کنیم.

طاهریان جریان فهما را نباید یک جریان فقط رقابتی جشنواره ای و موقت ببینیم گرچه رقابت در درون آن وجود دارد؛ اظهار داشت: جریان فقط حمایتی هم نبینیم هرچند قطعاً یکی از مصادیقی که بر این موضوع مترتب است حمایت ها هدفمندتر و بر مبنای فعالیت باشد.

وی ادامه داد: فهما را باید یک فرصت دید و باید در کلان قضیه، این جریان را جریانی ببینید که در قالب آن از حیثیت و توانمندی فرهنگی و هنری بچه های مسجد دفاع کنیم زیرا بچه های مسجد در جنگ وظیفه خود را ادا کردند و بر همه هم روشن است؛ در سیل و...هم خودشان را نشان دادند اما هیچوقت نشده ظرفیت های فرهنگی و هنری مساجد کشور را در یک جا و در یک بسته بتوانیم ارائه کنیم؛ این جریان از روستا گرفته تا شهر از منطقه مرزی گرفته تا مرکز ایران، قرار است همه ظرفیت ها را ببیند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: فهما دستاوردهای بیشتری به همراه دارد که به پایش، بازسازی و رقابتی کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد منجر می شود و در پایان این طرح ملی سه استان کاندیدای اصلی برای دریافت عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» معرفی و یک استان برگزیده اعلام می شود.

 

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: یزد با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خود می تواند به عنوان یکی از نامزدهای کسب این عنوان باشد زیرا تاکنون توانسته در زمینه فعالیت های مساجد حضوری پررنگ در سطح کشور داشته باشد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا با همکاری اعضای ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در راستای ارتقای کانون های استان گام برداریم و در جهت فعال کردن آنها حرکت کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد گفت: امیدواریم کانون های مساجد یزد بتوانند در شاخص های مختلفی که در فهما انتخاب شده بدرخشند و به عنوان الگویی در سطح کشور انتخاب شوند.

منبع:ایکنا