از امروز به منظور اجرای بخش آوایی مسابقات دانش‌آموزی
مشهد؛ میزبان دانش‌آموزان قرآنی سراسر کشور
گروه مسابقات ــ بخش آوایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از عصر امروز، هفتم مردادماه همزمان با برپایی آیین افتتاحیه در جوار بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) کلید می‌خورد.
كدخبر: 44750
1398/05/07

به گزارش میشرین به نقل ازمحمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش آوایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از عصر امروز، هفتم مردادماه، همزمان با برپایی آیین افتتاحیه آغاز و رقابت‌ها از فردا، هشتم مردادماه به مدت دو روز در ۱۴ سالن مجزا انجام و پنجشنبه، ۱۰ مردادماه نیز آئین اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: دو مرحله از مسابقات قرآن را در آموزش و پرورش پشت سر گذاشته‌ایم، یکی چهارمین دوره مسابقه قرآن، عترت و نماز فرهنگیان بود که در ابتدای تیرماه و در جوار بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در چهار رشته قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ و روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه برپا شد. همچنین مرحله چهارم سی‌وهفتمین دور مسابقات دانش‌آموزان در زنجان و در حوزه پژوهشی میان دختران و پسران برگزار شد که در کنار آن نیز فعالیت فوق برنامه نیز پیش‌بینی شد که با میزبانی شایسته شهر زنجان انجام شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، بیان کرد: قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و مداحی از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است که در بخش دانش‌آموزان دختر، رشته مداحی و اذان نداریم. به واسطه تأکیدات مقام معظم رهبری، بحث حفظ در آموزش و پرورش، همراه با برنامه‌های ویژه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه مسابقه هدف نیست، بلکه ابزاری برای ارتقای سطح دینی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: دانش‌آموزان در کنار رقابتی که با یکدیگر انجام می‌دهند، رفاقت می‌کنند و فرآیندی است که برای اجتماعی شدن و فعالیت در عرصه‌های مختلف زندگی آماده می‌شوند.

مسیب‌زاده با اشاره به برنامه‌های جانبی این دوره از رقابت‌ها اضافه کرد: طی چند روز حضور دانش‌آموزان در مشهد مقدس، برنامه‌های متنوع چون زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، برگزاری مراسم شبی با قرآن و فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته شده است. همچنین بیش از ۱۰۰ داور بین‌المللی و ملی این دوره از مسابقات را قضاوت می‌کنند و تلاش‌مان بر این بود که طی هماهنگی با ستاد عالی مسابقات کشور و کمیته فنی از بهترین اساتید در حوزه داوری بهره‌مند شدیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات بیشتر آئین افتتاحیه، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه در سالن قدس آستان قدس رضوی در نزدیک‌ترین محل به مضجع شریف علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود. این مراسم با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همراه است. اجرای تلاوت قرآن توسط دانش‌آموزان منتخب این عرصه، مدیحه‌سرایی و اجرای برنامه‌های جانبی دیگر از جمله جزئیات این مراسم است. همچنین از نکات حائز اهمیت تجمع و راهپیمایی پیش از برگزاری افتتاحیه است که دانش‌آموزان با ندای «رضاجان، رضاجان»، صحن‌های حرم را طی می‌کنند تا به محل برپایی افتتاحیه برسند. 

منبع: