استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر:
حالت معنویت انسان را مانوس و همنشین با ملائک می کند
استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر گفت: مداومت در حالت معنویت انسان را مانوس و همنشین با ملائک و فرشتگان می کند.
كدخبر: 44683
1397/09/28

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، مراسم سوگواری ايام وفات بانوی شفیعه قمی حضرت فاطمه معصومه (س) دیروز(27 آذر) از سوی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در محل مدرسه علمیه امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد گله گیری، استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) منطقه 1 شهر بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند برای تعالی بشر اباب و وسایلی قرار داده است و نماز یکی از اباب و وسایل تعالی انسان است، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه زیارت ملجأ شریف امامان معصوم (ع) و آستان مقدس امامزادگان در شریعت و مجامع روایی شیعه و اهل سنت نیز به آن تاکید فراوان شده است و هدف از زیارت ملجأ شریف امامان معصوم (ع) در اصل نائل شدن به زیارت الهی و ربوبی است و خداوند متعال به آستان و بارگاه زیارتی ائمه هدی (ع) توجه ویژه دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه رفعت معنوی و میزان خلوص دو عنصر اصلی و مهم برای تشرف به ساحت بارگاه زیارتی اهل بیت (ع) است، افزود: خداوند تبارک و تعالی نور سماوات و ارض است و حضرت باریتعالی مقام فیض و فعلی دارد و خدا در مقام فیض مقام نور سماوات و ارض دارد و و لذا در این رابطه این چراغ را خدا در خانه هایی قرار داده که اذن به رفعت معنوی و رفعت مکانی خدا می گردد و خدا را تسبیح و ذکر خدا می کنند.

 

حجت الاسلام گله گیری اضافه کرد: بارگاه ملجأ شریف امامان معصوم (ع) خانه ای است که اذن در رفعت معنوی و ملکوتی آن داده است مصالح هندسه آن را علم، معرفت و تسبیح الهی و تمهید ربوبی تامین می کند و این خانه ها را با وجود ائمه هدی (ع) جان عرشی بخشیده است و لذا بلندی و ساختار زیارتی خانه های رفعت امامان معصوم (ع) به منظور دوری از وسوسه ها، فریب ها و حوص های شیطانی هستند.

 

حالت معنویت انسان را مانوس و همنشین با ملائک می کند

وی گفت: مداومت در حالت معنویت انسان را مانوس و همنشین با ملائک و فرشتگان می کند و اگر انسان از تعلقات در دنیا دل بکشد می تواند روی آب راه برود.

 

استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) منطقه 1 شهر بوشهر با بیان اینکه خدا ظرفیت بارگاه و آستان مقدس ائمه هدی (ع) برای رشد و تعالی انسان است، عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) از جانب مدینه به سمت طوس و دفاع از رسالت ولایتمداری و دین مداری حضرت ثامن الحجج (ع) حرکت کرد و مورد استقبال مردم قم قرار گرفت و 17 روز پس رسیدن به شهر قم آسمانی و بهشتی شد.

 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور آیت الله صفایی بوشهری، مسئولانی استانی، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) منطقه 1 شهرستان بوشهر برگزار شد حجت الاسلام محسن اسماعیل پور به مصیب خوانی پرداخت و حاضرین عزاداری کردند.

توزیع کتاب «أنوَارُالولایَة» به مناسبت سالروز وفات بانوی شفیعه قمی

خاطرنشان می شود: در پایان این آئین کتاب «أنوَارُالولایَة» زندگی‌نامه حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت سالروز وفات بانوی شفیعه قمی در بین حاضرین و علاقمندان توزیع شد.

منبع: