حضرت معصومه(س) انوار معارف اهل‌بیت را به دنیای اسلام منتقل کرد
رهبر معظم انقلاب برکات حضور حضرت معصومه(س) را انتقال انوار معارف اهل‌بیت(ع) به سراسر دنیای اسلام معرفی فرمود.
كدخبر: 44659
1397/09/27

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم؛ حضرت معصومه(س) یک سال پس از حرکت امام رضا(ع) به سمت طوس (خراسان فعلی) به سوی برادر و امام خویش هجرت کرد. اشتهاردی می‌نویسد: «پس از اینکه مأمورین حکومت عباسی در ساوه جلوی کاروان حضرت معصومه(س) را گرفتند حدود 23 نفر از آن ها کشته شدند، گروهی اسیر و گروهی نیز متواری شدند. نقل شده که حضرت معصومه(س) را عمال بنی‌‌عباس در ساوه مسموم کردند. آن حضرت در حال بیماری قم را اختیار کرد چون قم مرکز شیعیان بود از این رو رهسپار قم شد».

از آن زمان به بعد شهر قم به برکت وجود پیکر مطهر این بانوی مطهر اسلام نسبت به قبل از قداست بیشتری برخوردار و محل رجوع علمای تراز اول اسلام شد. حضور مراجع و علما، بزرگان دینی، تأسیس حوزه علمیه و ورود امام خمینی (ره) به شهر مقدس قم و پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین آثار و برکات وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت (س) در شهر مقدس قم است.

در ادامه نماهنگی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره آثار و برکات حضرت معصومه(س) با عنوان «نام تو آمد» ببینید.

 

 «بدون تردید نقش حضرت معصومه (سلام الله علیها) در قم شدنِ قم و عظمت یافتن این شهر عریقِ مذهبی تاریخی، یک نقش «ما لا کلام فیه» است. این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت شده دامان اهل بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم السّلام) در آن دوره ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.»

منبع: