قاریان در ایران حافظ قرآن نیستند این یک نقص است
پرهیزکار گفت: زیباخوانی و ترتیل قرآن سفارش شده اما در کشور فرهنگ حفظ قرآن باید نسبت به قرائت قرآن ترویج بیشتری پیدا کند تا به اهداف انقلاب نزدیک تر شویم.
كدخبر: 44598
1397/09/26

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، استاد شهریار پرهیزکار در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) گفت: با نگاهی به رسانه ها و رویدادها در کشور شاهد هستیم که هجمه بزرگی به مبانی دین و انقلاب در حال رخ دادن است و این ها تصادفی نیست و اگر کسی بخواهد منصفانه قضاوت کند هم اکنون دوران فتنه است.

قاری برجسته و بین المللی کشورمان افزود: اهانت ها و بی ادبی هایی دانسته یا ندانسته نسبت به امور دینی مردم و جامعه صورت می گیرد و شبهه در مبانی اعتقادی اسلام اعم از تشیع و تسنن و انقلاب ایجاد می شود که دستور قرآن این است که «واذا قرات القرآن جعلنا بینک و بین الذین لایومنون بالاخره حجابا مستورا» یعنی زمانی که فتنه ها آمد، به قرآن روی آورید، لذا راه دوری از فتنه ها، نزدیک شدن به قرآن است.

وی بیان کرد: همان گونه که در قرآن آمده است وقتی قرآن می خوانید بین شما و کسانی که ایمان ندارند حجاب و پوششی قرار می دهیم آنان دسترسی به تو ندارند به این معنا که «و جعلنا علی قلوبهم اکنه ان یفقهوه و فی اذانهم و قرا و اذ ذکرت ربک فی القرآن وحده ولوا علی ادبارهم نفورا» وقتی پروردگارت را در قرآن یاد کنی این ها پشت به تو فرار می کنند.

استاد پرهیزکار در ادامه سخنان خود گفت: شایسته است خانم هایی که در فعالیت های قرآنی کوشا هستند نسبت به آموزش های لازم در زمینه حفظ و ترتیل قرآن بیشتر تلاش کنند چراکه تلاوت زیبا قلوب را به خود جلب می کند اما ترتیل خوانی قرآن برای بانوان و بخصوص حفظ قرآن، برای خانم ها اهمیت بیشتری دارد.

وی پیشنهاد کرد: اگر جوایز نفرات برتر حفظ قرآن را نسبت به قرائت قرآن به صورت چشم گیری افزایش یابد قطعا انگیزه ها و تلاش برای حفظ قرآن بیشتر می شود.

قاری برجسته و بین المللی کشورمان اظهار کرد: بانوان در رشته قرائت قرآن در ایران تنها در حد کشوری و در فضای خاص خواهران می توانند ایفای نقش کنند و امکان رقابت در عرصه بین المللی وجود ندارد لذا توصیه بنده به علاقمندان قرآنی این است که در زمینه حفظ قرآن و ترتیل آن تلاش خود را متمرکز کنند.

این قاری برجسته کشورمان گفت: زیباخوانی و ترتیل قرآن سفارش شده اما در کشور فرهنگ حفظ قرآن باید نسبت به قرائت قرآن ترویج بیشتری پیدا کند تا به اهداف انقلاب نزدیک تر شویم.

وی گفت: اینکه برخی از قاریان در کشور ما حافظ قرآن نیستند یک نقص است و در کشورهای اسلامی قاریان ممتاز، حتما حافظ قرآن هم هستند و حال آنکه ابتدا باید به حفظ قرآن بپردازند و سپس به عنوان یک قاری خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه ترتیل خوانی گاهی مظلوم واقع می شود گفت: ترتیل خوانی نیازمند مهارت بسیار بالا و فنی است و اینگونه نیست که هر کس با قرائت آشنا باشد بتواند ترتیل خوبی هم بخواند.

استاد پرهیزکار در پایان تاکید کرد که فعالیت در زمینه ترتیل خوانی قرآن برای همه ممکن است و از این طریق می توان فعالیت گسترده تری را در جامعه رواج داد.

منبع: