معاون سیاسی وزارت خارجه:
تفسیر «شمس» عمیق، روزآمد و به زبان ساده است
سیدعباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه، تفسیر «شمس» اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی بروجردی را تفسیری عمیق و روزآمد توصیف کرده که به زبان ساده و قابل فهم نوشته شده است.
كدخبر: 44581
1397/09/25

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، سیدعباس عراقچی، امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از تفسیر «شمس» که در خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد، با اشاره به سابقه دوستی خود با بروجردی و چند دهه همکاری در وزارت خارجه گفت: بروجردی از سفرای موفق ماست. ایشان چند دوره سفیر ایران در واتیکان و سازمان کنفرانس اسلامی بوده و در حال حاضر سفارت ایران در تونس را برعهده دارد و باید تلاش وی را گرامی داشت.

وی افزود: آقای بروجردی در عین داشتن این مسئولیت‌ها از اوقافت فراغت خود به بهترین وجه استفاده کردند و این تفسیر گران‌سنگ را به رشته تحریر درآوردند.

عراقچی همچنین گفت: من غبطه می خورم که ایشان با تلاشی بیش از ۱۰ سال موفق به این کار شد؛ تلاش ارزنده‌ای است. بنده از روزهای اول در جریان بودم و پیگیری می کردم که صفحه به صفحه به کجا رسیده است.

وی همچنین گفت: آقای دکتر ظریف هم در مقطعی قبل از وزارت، ابراز علاقه کردند که این کار را به زبان انگلیسی ترجمه کنند که با وزیر شدن ایشان توفیق حاصل نشد.

معاون امور سیاسی وزارت خارجه در ادامه با ذکر مسئولیت‌های سیاسی بروجردی گفت: فکر می‌کنم با توجه به شناخت و بینش عمیق ایشان از جامعه و روابط بین‌الملل و جامعه جهانی این تفسیر از درک و بینش و عمق خاصی برخوردار است و ایشان مفاهیم روز را به خوبی بیان کرده‌اند. همچنین این مفاهیم با زبان ساده  و قابل فهم و روزآمد و با توجه به علم روز و مسائل روز نوشته شده است. امیدوارم که این کار بزرگ منشأ خیر و برکات و توفیق بسیار باشد.

منبع: