مسابقه عکاسی «فردوس» با موضوع وقف فراخوان داد
دومین دوره جشنواره عکس «فردوس»با موضوع عکاسی از موقوفات و امامزادگان استان تهران منتشر شد.
كدخبر: 44544
1397/09/24

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، دومین دوره جشنواره ملی عکاسی از موقوفات و امامزادگان استان تهران با عنوان جشنواره عکس «فردوس» با هدف معرفی فرهنگ وقف در استان تهران برگزار می‌شود.

«عکاسی از موقوفات (اماکن وقف شده) در استان تهران»، «امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران» و «خدمات وقف در جامعه و اجرای امینانه نیات» موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌‌دهند.

عکاسی از دستاوردهای مثبت وقف در اماکن موقوفه استان تهران از جمله درمان بیماران در بیمارستانهای موقوفه، احیاء و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه توسط واقفان، نذورات در مناسبات مذهبی، خیرات و کمک به نیازمندان و ایتام، کمک هزینه های درمانی و تحصیلی،کمک و بازسازی مراکز درمانی، کمک و یاری به محرومان با رویکردی مثبت و حمایتی، همچنین توجه به فضا‌هایی که به گسترش فرهنگ وقف کمک می‌کنند مانند مساجد و حوزه‌های علمیه که اکثرا موقوفه نیز هستند، از دیگر موضوعات این جشنواره است.

این جشنواره در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌شود. در بخش حرفه‌ای به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان اهدا می‌شود و در بخش تلفن همراه نیز به ۱۰ نفر هر کدام ۳۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.

هر عکاس مجاز به ارائه تا ۱۰ عکس در هر بخش از جشنواره است. در پایان جشنواره، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اقدام به برگزاری نمایشگاه عکسی از عکس‌های منتخب  جشنواره خواهد کرد.

الهه عزیزی دبیر جشنواره است و ساتیار امامی، محمد نوروزی و احسان رأفتی داوران این جشنواره را تشکیل می‌د‌هند.

آخرین مهلت دریافت آثار: ۲۰ دی ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان جشنواره به نشانی http://ferdosphoto.ir/ یا پیوند زیر مراجعه کنند:

منبع: