90 درصد مردم برخی روستاها تحت پوشش کمیته امداد هستند/ دغدغه امروز مردم کنسرت نیست
امام جمعه دیلم گفت: روستاهایی هست که ۹۰ درصدشان تحت پوشش کمیته امداد هستند و خانه هایشان به شکل امروزی ساخته نشده است و اگر بخواهند لوله کشی گاز داشته باشند کمتر از چندین میلیون هزینه نخواهد داشت.
كدخبر: 44513
1397/09/24

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه دیلم با تسلیت فرا رسیدن رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) و تبریک ولادت امام حسن عسکری اظهار داشت: درسی که امام عسکری(ع) به ما دارد این است که در شدیدترین فشارها  فرهنگ دینی را تبلیغ و شیعیان را از نظر اقتصادی تعمیم نماییم.

امام جمعه دیلم افزود: عمل به اصل امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اصراف و برنامه ریزی صحیح در حفظ بیت المال و کنترل امور اقتصادی از جمله سیره اهل بیت به شمار می رود که باید به عنوان الگو در سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

امام جمعه دیلم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده معظم شهدا و مدافعان حرم در خصوص نقشه دشمن برای سال ۹۸ ایران بیان کرد: دشمن می خواهد ما از نقاط قوتمان از جمله پیشرفت هسته ای، توان موشکی و منطقه ای صرف نظر کنیم و همگان باید برای تقویت اقتصادی وضعیت زندگی مردم، مبارزه با تورم، ترویج تولید ملی تلاش مضاعف نماییم.

حسینی بوشهری اظهار داشت: برخی می خواهند برخی از مسائل را در این شهر رواج دهند و به دنبال ایجاد کنسرت هستند اما بنده نخواهم گذاشت؛  ما برویم مشکلات مردم را حل کنیم؛ مردم مشکلات رقص و پایکوبی و ترانه ندارند.

وی با اشاره به مشکل فقدان نفت سفید افزود: ما باید بریم بعضی از مشکلات اساسی مردم را حل کنیم چرا که مردم روستاها و بخاطر نداشتن نفت سفید به ما مراجعه می کنند و دستشان هم نمی رسد کاری انجام دهند. روستاهایی هست که ۹۰ درصدشان تحت پوشش کمیته امداد هستند و خانه هایشان به شکل امروزی ساخته نشده است و اگر بخواهند  لوله کشی گاز داشته باشند کمتر از چندین میلیون هزینه نخواهد داشت.

حسینی بوشهری با درخواست کمک از مسئولین به این روستا نشینان اظهار داشت: اینها همراهان اصلی انقلاب هستند نه آن گردن کلفت ها ؛ اگر قرار است فشار بیاوریم باید به اینها بیاوریم نه به مستضعف ها.

وی با اشاره اینکه نفت مربوط به کشور ماست افزود: الحمدلله ما کشور مستغنی هستیم پس چرا بی جهت بین مردم نارضایتی ایجاد می کنیم بنده اینجا هشدار می دهم بی جهت مردم را از انقلاب ناراضی نکنیم و کسانی که دلسوز این انقلاب هستند نمی خواهند مردم ناراضی باشند.

امام جمعه دیلم گفت : هفته گذشته فرانسه و انگلیس با تأسی از آمریکا خواستند پرونده موشکی ایران را به شورای امنیت بررند و ما را متهم به نقض قطعانامه ۲۲۳۱ نمایند اما نتیجه نگرفتند.

وی اظهار داشت: تمام توان موشکی ایران در پی بازدارندگی و دفاع خواهد داشت و ما از گذشته درس عبرت گرفتیم. از دفاع مقدس از تحریم ها بنابراین راهی را که در گذشته داشتیم‌ نباید تکرار کنیم. 

وی افزود: چرا ما در گذشته وارد جنگ شدیم؟ چون دشمنان ما را ضعیف دیدند اما امروز دشمنان گزینه نظامی را کنار گذاشتند و آن هم دقیقا بخاطر قدرت موشکی ما بوده است. قدرت موشکی ما قابل مذاکره نیست و ما بر آن معامله نخواهیم کرد.

حسینی بوشهری در پایان خطبه های خود حمله تروریست ها به فرماندهی انتظامی چابهار که منجر به شهادت دو نفر و مجروح شدن عده ای شد را محکوم کرد.

 

منبع: