تأکید رئیس سازمان اوقاف بر برون‌سپاری بخش‌هایی از مسابقات قرآن
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برون سپاری بخش هایی از مسابقات بین المللی قرآن به نهادهای دولتی و خصوصی موجب کاهش هزینه ها می شود.
كدخبر: 44509
1397/09/24

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین جلسه هماهنگی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در برگزاری مسابقات باید دقت نظر و توجه مسئولان برگزاری به مطالبات مقام معظم رهبری درباره قرآن و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صورت بگیرد.

 وی تاکید کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در مسابقات به بهترین نحو ممکن استفاده شود و در این خصوص به ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی اسلامی توجه ویژه داشته باشیم.

 خاموشی استفاده از ظرفیت های بین المللی را در مسابقات ضروری دانست و گفت: لازم است از ظرفیت افراد و گروه‌های تأثیرگذار در کشورهای اسلامی برای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم استفاده کنیم تا بتوانیم از تمامی کشورهای اسلامی در مسابقات قرآن شرکت‌کننده داشته باشیم.

وی برون سپاری بخشی از مسابقات به نهادهای دولتی و خصوصی را موجب کاهش هزینه ها دانست و گفت: تصدی‌گری مستقیم ارکان اوقاف در مسابقات بین‌المللی موجب افزایش هزینه‌های برگزاری مسابقات می‌شود، ضمن اینکه سازمان را چند ماه درگیر برگزاری مسابقات کرده و از سایر وظایف بازمی‌دارد، بنابراین بسیاری از کارهای مسابقات را با همکاری سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی انجام دادیم که در نتیجه هزینه‌ها نیز کاهش یافت.

رییس سازمان اوقاف در پایان گفت: اقدام دیگر مرکز امور قرآنی تدوین سند چشم‌انداز مسابقات بین‌المللی قرآن بود که از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن در استان‌ها نیز ‌مرکز امور قرآنی تشکیل شد.
به گزارش تسنیم؛ سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: