مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور:
کاهش آسیب های اجتماعی راهکاری مؤثرتر از نماز ندارد
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور گفت: کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی هیچ راهکاری بهتر و مؤثرتر از اقامه نماز ندارد و بی توجهی به آن سبب ایجاد ناهنجاری ها در جامعه می شود.
كدخبر: 44476
1397/09/22

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، مسعود دریس روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز در یاسوج اظهار داشت: هرگاه در زمینه اقامه نماز از سوی مردم کوتاهی شده انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: توسعه همه جانبه ایران از جمله در زمینه نانو، هوافضا، هسته ای و سلول های بنیادین همگی مرهون اقامه نماز در کشور از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: توسعه نمازخانه های بین راهی و مساجد ایران و وضعیت اقامه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی، مدارس، دانشگاه ها، زندان ها، پادگان های نظامی و مکان های عمومی در طول چهار دهه اخیر و به برکت پیروزی انقلاب ارتقا و بهبود چشمگیری داشته است.
دریس عنوان کرد: اقامه نماز در صدر وظایف کارگزاران نظام اسلامی قرار دارد و در مورد اهمیت نماز همین بس که ستون دین و ریسمان اتصال انسان به خداوند است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اقامه نماز گوهر وجود انسان را متحول و دچار دگرگونی معنوی می کند و دلیل آن نیز ایجاد ارتباط با خداوند است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: هر کدام از ارکان نماز زوایای متعددی داشته و فلسفه های خاص خود را دارند.
وی افزود: اقامه نماز یک عمل تکراری نیست بلکه وسیله معراج انسان و حرکت او به سوی کمال است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اقامه نماز عامل عمق بخشیدن و معنا دادن به تمامی فعالیت های انسان است.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: برخی ائمه جماعات کهگیلویه و بویراحمد از حضور کمرنگ مدیران و کارکنان در نماز جماعت دستگاه های اجرایی این استان گلایه دارند در حالی که کارگزاران جامعه اسلامی باید نقش آفرینی بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ سازی برای ترویج اقامه نماز در این استان را از خود آغاز کنند.
آیت الله ملک حسینی گفت: برخی تابلوهای بین راهی کهگیلویه و بویراحمد دارای مضامین اشتباه و نادرستی در مورد نماز است که باید به زودی اصلاح شوند.
وی اظهار داشت: تاکنون این موضوع مهم بارها به مسئولان ستاد اقامه نماز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گوشزد شده اما بی نتیجه بوده و هیچ اقدامی انجام نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعدادی از دستاوردهای مهم اقامه نماز شامل احیای دین الهی، طهارت جسمی و روحی و تمرین نظم و وقت شناسی بوده و تمامی اجزای نماز نیز دارای پیام هایی هستند.
علی محمد احمدی اظهار داشت: جامعه اسلامی با اقامه نماز و گسترش این فرهنگ ناب دینی سالم تر، بااخلاق تر و کارآمدتر می شود.
وی افزود: امروزه اقامه نمازی برای جامعه اسلامی مفید است که سبب افزایش دغدغه مدیران اجرایی در زمینه خدمت به مردم شده و اخلاق، تعهد، صداقت، پاکدستی و مسئولیت پذیری بیشتری را نیز برای کارگزاران به دنبال داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در غیر این صورت اقامه نماز هیچ کمکی به ارتقای روح معنوی کارگزاران جامعه اسلامی نمی کند.
احمدی عنوان کرد: لازم است که مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش دغدغه کار و تلاش داشته و نباید اقامه نماز مستحبی از سوی آنان سبب کوتاهی در خدمت رسانی به مردم شود.
وی ابراز داشت: آثار و برکات اقامه نماز از سوی کارگزاران جامعه اسلامی باید در کردار، رفتار و گفتار آنان تبلور پیدا کند و این نکته مهم را به خوبی بدانند که رضایت خدا جز خدمت خالصانه و صادقانه به مردم نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهر امسال چهار کمیته برای برگزاری هر چه مطلوب تر این اجلاس تشکیل و فعال شد که شامل پشتیبانی و مالی، علمی و پژوهشی، ارزیابی و نظارت و فرهنگی است.
سید الیاس چراغ زاده اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این اجلاس نهایت همکاری و تعامل را با ستاد اقامه نماز استان داشته اند.
وی افزود: عملکرد سال 1396 دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در عرصه نماز ارزیابی و در این اجلاس از برترین ها تجلیل می شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ارزیابی بر اساس 100 امتیاز بوده و دستگاه های اجرایی برتر استان نیز در 2 دسته تقدیر ویژه و تقدیر عادی تجلیل خواهند شد.
چراغ زاده عنوان کرد: دستگاه های اجرایی دارای امتیاز 91 تا 100 مشمول تقدیر ویژه، 81 تا 90 مشمول تقدیر عادی و 65 تا 80 نیز دارای عملکرد قابل قبول هستند.
برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای سرود و پخش کلیپ با موضوع نماز در این اجلاس یک روزه اجرا شد.
10 دستگاه اجرایی برتر کهگیلویه و بویراحمد در عرصه نماز در این اجلاس مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند، 9 دستگاه اجرایی تقدیر عادی شدند و عملکرد 27 دستگاه اجرایی استان نیز قابل قبول اعلام شد.

منبع: