امام جمعه گناوه:
جشن‌های پیروزی انقلاب در گناوه باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود
امام جمعه گناوه گفت: جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در گناوه باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.
كدخبر: 44199
1397/09/15

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، امام جمعه گناوه عصر چهارشنبه در جلسه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گناوه اظهار داشت: بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی به نسل جوان و نوجوان وظیفه امروز است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه گفت:  از نعمت های بزرگی که خداوند به ملت ایران و همه ملت های آزاده جهان عنایت فرمود نعمت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بعد از مشقات و زمینه های و حرکت های مجاهدانه که در یک قرن اخیر به وقوع پیوست و نتیجه این نهضت ها پدیده ای بی نظیر و نعمتی بزرگ به نام انقلاب اسلامی بود که بعد از عصر معصومین در این کشور به وقوع پیوست.

امام جمعه گناوه گفت: این نهضت اسلامی و شجره طیبه آرزوی همه  مجاهدان و اولیاء و شهداء راه حق و حقیقت بوده است که خداوند به دست یکی از اولیاءالهی و مرجع دینی و نائب امام زمان (عج) بعد از همه مشقات و مجاهدت‌ها و شکنجه‌ها و زندان‌ها به ما ارزانی داشت.

وی تصریح کرد: از همان بدو پیروزی انقلاب  توطئه های زیادی از سوی دشمنان برای از بین بردن این برکت و نعمت الهی از کودتا تا حمله نظامی، ترورها و دسیسه ها تا هشت سال جنگ نابرابر علیه نظام اسلامی صورت گرفت و دشمنان انقلاب از هیچ توطئه و تحریم و تهدیدی فروگذاری نکردند ولی از آنجا که به تعبیر مقام معظم رهبری این انقلاب صاحب دارد  یک دست غیبی پشت آن است لذا آنها نتوانستند به این انقلاب خدشه ای وارد کنند.

رکنی حسینی گفت: امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  در یک مقطع حساس تاریخ انقلاب، دشمنان جنگ رسانه ای، اقتصادی، تبلیغاتی علیه نظام مقدس اسلامی آغاز کرده اند و  به خیال خام خود سعی دارند که انقلاب چهلمین سالگرد خود را جشن نگیرد ولی قطعا این خواب هایی که دشمنان برای انقلاب دیده اند تعبیر نخواهد شد.

وی بیان کرد: امسال در حالی به پیشواز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می رویم که تهدیدها و تحریم ها و تبلیغات علیه نظام وجنگ تبلیغاتی و رسانه ای  که به تعبیر مقام معظم رهبری هدف از آن مایوس کردن مردم، ایجاد اضطراب و یاس و ناامیدی بین مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام است توسط دشمنان به راه افتاده است.

امام جمعه گناوه گفت: ملت غیور ایران اسلامی به یاری پروردگار و در یوم الله ۲۲ بهمن و دهه مبارک فجر با وحدت و همدلی و انسجام جواب این یاوه گویی ها  و توطئه ها را خواهند داد و باردیگر با حضور یکپارجه در صفوف فشرده و مشت های گره کرده به دشمنان قسم خورده ملت و انقلاب اعلام خواهند کرد که با وحدت و همدلی زیر پرچم ولایت این علم را به دست صاحب اصلیش خواهد رساند.

وی افزود: دشمنان این انقلاب بدانند که توطئه های آنها همچون گذشته یکی پس از دیگری نقش بر آب خواهد شد و آنها راه بجایی نخواهند برد.

وی با اشاره به وظیفه امروز در برابر نعمت بزرگ انقلاب گفت: وظیفه مهم امروز بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی  به نسل جوان  و نوجوان است و اگر این دستاوردها به نسل جوان بیان نشود اجحاف و ظلم بزرگی در حق این انقلاب شده است.

وی با بیان کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی کشور دارای عزت و اقتدار است و در طول چهل سال دستاوردهای بیشماری  و گرانبهایی در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی و آموزشی و دفاعی و  حضور جوانان در عرصه های مختلف  حاصل شده است.

امام جمعه گناوه گفت: جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باید متفاوت تر و بسیار باشکوه‌تر از سال‌های دیگر برگزار شود.

وی گفت: امسال علاوه بر آذین‌بندی شهرها و اماکن و خیابان‌ها، سراسر شهر یادآور فضای سال‌های اول انقلاب باشد و  موکب ها همانگونه که در آیین اربعین حضور فعال داشتند در این ایام  و دهه فجر با حضور جوانان فعال باشند و به کوری چشم دشمنان امسال باید دهه فجر متمایز باشد.

رکنی حسینی گفت: حضور مسئولین در تکایا و مساجد و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، حفظ وحدت همدلی و یکپارچگی، اجتناب از تخریب و جناح‌بندی‌های سیاسی، حضور همه گروه ها و جناح‌ها در برنامه‌ها با وحدت و همدلی حول محور ولایت و تزریق امید و امیدواری به جامعه در برنامه ها مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با وحدت و همدلی و حضور پررنگ بار دیگر به دشمنان اعلام خواهیم کرد از دستاوردهای این انقلاب که حاصل خون‌های پاکی است که به پای آن ریخته شده  و ولایت دست بر نخواهیم داست تا این پرچم به دست مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلیش برسد.

انقلاب متعلق به هیچ گروه خاصی نیست

سید علی پاکنژاد فرماندار گناوه نیز اظهار داشت: امسال شورای راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ریاست ائمه جمعه در سراسر کشور تشکیل شده که آن را به فال نیک می گیریم و سعی در همکاری و برگزاری هر چه بهتر مراسم ها و ایام الله دهه فجر داریم  که امید است بتوان سالگرد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را به نحو احسن در شهرستان گناوه برگزار شود.

وی با تقدیر از دبیران بزرگداشت ستاد دهه فجر در سال‌های گذشته گفت: هر انقلابی دارای شاخص هایی  است که  انقلاب اسلامی نیز دارای چهار شاخصه اصلی و مهم است.

فرماندار گناوه بیان کرد: ماهیت مذهبی بودن انقلاب و رهبری  آن به دست ولی فقیه و روحانیت  شکل گرفت و در هیچ جای جهان این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) شناخته نشده است.

وی گفت: مردمی بودن نظام مقدس اسلامی، وجود رهبری این انقلاب که نقش مهمی  در پیروزی و پایداری آن داشته  و در ابتدا حضرت امام و بعد از ایشان مقام معظم رهبری سکاندار انقلاب شدند  دو شاخصه دیگر این نظام مقدس است.

پاکنژاد اضافه کرد: اصالت این انقلاب شکوهمند از ویژگی های دیگر نظام مقدس اسلامی بود که هم مردمی و مذهبی و رهبری آن به  انقلاب اصالت ویژه ای داد و این نظام یک نظام با اصالت بوده است.

وی بیان کرد: انقلاب متعلق به هیچ گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه آحاد مردم است و اتحاد و همدلی که باعث بیمه شدن نظام و انقلاب است  که تا کنون وجود داشته همچنان باید پابرجا باشد.

فرماندار گناوه با اشاره به اهمیت بیان دستاوردها و خدمات نظام مقدس اسلامی تصریح کرد: در هفته دولت با وجود بسیاری از کارشکنی های دشمنان در داخل و خارج کشور برای کمرنگ کردن خدمات دولت و نظام در شهرستان گناوه ۷۰ میلیارد تومان با وجود تحریم ها و مشکلات مالی پروژه هایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

پاکنژاد گفت: در دهه فجر نیز شاهد افتتاح پروژه‌هایی در سطح شهرستان خواهیم بود و روسای ادارات که پروژه های آماده دارند سعی کنند این پروژه ها برای افتتاح در دهه فجر آماده شود.

وی با اشاره به اهمیت آذیین بندی شهر و اماکن  و خیابان ها گفت: در جلساتی که به همین منظور گرفته خواهد شد تصمیمات لازم با تلاش همه مسئولان در این زمینه گرفته خواهد شد تا فضا یادآورد شور و نشاط سال های اول انقلاب و پیروزی آن دوران باشد.

فرماندار گناوه گفت: برنامه های برگزار شده این ایام باید بیشتر مردمی و با حضور مستقیم اقشار مختلف مردم و با مشارکت مردمی برگزار شود و در برگزاری برنامه‌های دهه فجر مردمی بودن آن‌ها در اولویت باشد.

منبع: