در راستای اجرای طرح «بشارت ۱۴۵۲»:
جلسه مشترک اتحادیه قرآنی استان با مدیرکل اوقاف بوشهر تشکیل شد
جلسه مشترک اتحادیه قرآنی استان در راستای اجرای طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۲» با حجت الاسلام اسماعیل پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه بوشهر تشکیل شد.
كدخبر: 44193
1397/09/15

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، جلسه مشترک مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر در راستای اجرای طرح قرآنی «بشارت 1452» و تعامل دو سویه در سایر فعالیت های قرآنی با حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور و باحضور علی اکبر مداح، سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف، (14 آذر) در محل دفتر مدیرکل اوقاف و امورخیریه برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف برای ارتقای فعالیت‌ها و شناسایی نخبگان قرآنی و حافظان کل قرآن کریم مناطق محروم که از وضعیت نامساعد مالی برخوردار هستند جهت معرفی به اوقاف تاکید کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای طرح ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه است، افزود: در اجرای این طرح عظیم می بایست تمامی دستگاه های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی و پویش های مردمی و تشکل ها موسسات فعال که شامل حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم در 3 بخش برنامه ریزی شده است همکاری کنند.

 

وی اعلام اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی «بشارت 1452» به آدرس www.beshaarat.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح ملی اقدام کنند، گفت: بخش اول حفظ ازسوره مبارکه «ناس تا زلزال»، بخش دوم از سوره مبارکه «طارق تا بینه» و بخش سوم از سوره مبارکه «بروج تا نبأ» است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر اظهار کرد: آستان امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان یکی از اماکن فعالیت های فرهنگی و قرآنی آمادگی کامل جهت حضور فعالان قرآنی و موسسات را دارد.

 

برگزاری 144 کرسی تلاوت و مفاهیم قرآن کریم در بقاع متبرکه

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: کرسی تلاوت نور در 84 بقعه و جلسه مفاهیم قرآن کریم در 60 بقعه استان بوشهر در طی سال زیر نظر اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه برگزار می شود.

 

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر در این جلسه نکاتی را در خصوص کمبود فضا و نبود زیرساخت های مکانی جهت اجرا و سیاست گذاری فعالیت قرآنی عنوان کرد.

ثبت و صدور مجوز 88 موسسه قرآنی در سامانه اتحادیه

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر با اظهار براینکه خیرین در امر ایجاد زیرساخت ها تا کنون مساعدت خوبی داشته اند، اعلام کرد: 340 موسسه قرآنی، خانه قرآن شهری و خانه قرآن روستایی در استان مشغول به فعالیت قرآنی می باشند که تا کنون 88 موسسه قرآنی در سامانه اتحادیه ثبت و مجوز گرفته اند.

 

گفتنی است: در پایان این نشست علاوه بر آسیب‌شناسی برنامه‌های حفظ قرآن کریم، مقرر شد تا اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت در اجرای طرح قرآنی «بشارت 1452» با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همکاری کند./شبستان

منبع: