درخواست «همکاری اسلامی» برای اتخاذ موضع بین المللی در قبال قوانین صهیونیستی
سازمان همکاری اسلامی امروز از جامعه بین الملل خواست تا تدابیر قاطعی را در قبال قوانین نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.
كدخبر: 44191
1397/09/15

به گزارش مبشرین به نقل از ینی شفق،«یوسف العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (چهارشنبه 14 آذر) در نشست نمایندگان دایمی این سازمان  به بررسی قانون نژادپرستانه رژیم صهیونیستی با نام « قانون دولت ملی برای ملت یهود و تاثیر آن بر حقوق سیاسی و تاریخی ملت فلسطین» اقدام کردند.

العثیمین در بیانیه این سازمان گفت: قانون دولت ملی برای ملت یهود در امتداد تفکر استعمار و شهرک سازی صهیونیستی و تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به سیاستهای اشغالگری برپایه یهودی سازی و پاکسازی نژادی و انکار وجود ملت فلسطینی و هویت و حقوق مشروع آنهاست.

 

وی در سخنرانی خود از جامعه بین الملل و شورای حقوق بشر خواست تا تلاش ها را به منظور اتخاذ مواضع و تدابیر مشخص دربرابر این قوانین نژادپرستانه رژیم صهیونیستی افزایش دهند.  

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار فعال سازی نقش کمیته مبارزه با نژادپرستی در سازمان ملل و بازخواست از رژیم صهیونیستی که بر پایه اشغالگری نقض حقوق می کند، شد.

 

العثیمین ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی تلاش های خود را با مشارکت در نظارت فعالیت بین المللی به منظور معرفی قوانین نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و رسوا کردن آن دربرابر افکار عمومی جهان و تعقیب مقامات اشغالگر و پاسخگویی به جنایت ها و سیاست ها و قوانین نژادپرستانه شان ادامه خواهد داد.

در جولای گذشته، ترکیه و شخصیت ها و هیئت های عربی و فلسطینی این قانون را که کنست تصویت کرد، تلاش دیگری برای محو حقوق فلسطینی ها دانستند.

 

گفتنی است، کنست(پارلمان) «قانون دولت ملی برای ملت یهود» را در 19 جولای 2018 میلادی تصویب کرد تا رژیم صهیونیستی را به عنوان کشوری برای ملت یهود معرفی می کند که براساس آن  زبان عربی به طوری رسمی از این سرزمین حذف می شود و یهودیت تقویت می شود. مقامات صهیونیستی با ادعاهای تاریخی به محو هویت عربی و اسلامی می پردازند و به هر یهودی فرصت حق ورود به اراضی اشغالی را می دهند، درحالی که از حق بازگشت و تعیین سرنوشت فلسطینی ها جلوگیری می شود. هدف «قانون قومیت» یا قانون «کشوری برای ملت یهود» در تنگنا قرار دادن ملت فلسطین در سرزمین شان است و به نظر می رسد این قانون در وهله اول فلسطینی های 1948 را هدف قرار داده می دهد و حق تعیین سرنوشت را منحصر به یهودیان کرده است.

براساس این قانون، قدس بزرگ و متحد پایتخت رژیم صهیونیستی و عبری به عنوان زبان رسمی این رژیم خواهد بود و حق تعیین سرنوشت در این رژیم به یهود اختصاص دارد./شبستان

منبع: