قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد:
برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب با حضور پیروان ادیان الهی
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ایرانیان در کنار پیروان دیگر ادیان الهی گفت: چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با توجه به مقضیات زمانی (تهدید و تحریم دشمنان) با حضور آحاد پیروان ادیان الهی درسراسرکشور برگزار خواهد شد.
كدخبر: 44166
1397/09/14

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، نصرالله لطفی روز سه شنبه در نشست کارگروه اقلیت های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تشریح برنامه های کارگروه ها و نشست های برگزارشده دراین راستا گفت: دهه مبارک فجر امسال با توجه به تهدیدها و تحریم های ظالمانه آمریکا و دیگر ایادی استکبار با همدلی ، انسجام و تشکیل ید واحده با حضور تمامی اقلیت های دینی و مذهبی و پیروان ادیان الهی حاضر در ایران اسلامی برگزار خواهد شد.
وی با تاکید براینکه امسال باید به مثابه مدیریت جنگ به برگزاری تمامی مراسم های چهلمین سالگرد نگاه کنیم، گفت: استکبار و در راس آنها آمریکا با استفاده از ابزارهای مختلف تحریم، تهدید، تفرقه افکنی ، کشتار در تلاش برای ضربه زدن به مردم و نظام است.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر ادامه داد: دشمنان ما امروز آحاد مردم ایران را دراین جغرافیا زندگی می کنند بدون هیچگونه خط کشی هدف قرار داده اند لذا بایدهمه پیروان ادیان الهی و برادران و خواهران اقلیت های دینی و مذهبی ساکن ایران دست در دست هم با همدلی، همگرایی، همصدایی و هم زبانی از این پیچ تاریخ نیز به مانند دیگر موانع ایجادشده دشمنان عبور کنند.
لطفی با اشاره به همدلی، وحدت، انسجام و همیاری سایر اقلیت های دینی و مذهبی مستقردر جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی، این مهم را مثال زدنی عنوان کرد و افزود: این وحدت و یکپارچگی میان پیروان ادیان الهی و اقلیت های دین یو مذهبی در کشور با پیش از انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه نیست.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود به حضور فعال و پر تلاش نمایندگان و پیروان اقلیت های دینی و مذهبی درانتخابات برگزارشده قبلی از جمله مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان اقلیت های دینی و مذهبی در مجلس ایران از جایگاه و اقتداری که مابقی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخوردار، به یک میزان برخوردارهستند.
وی با اشاره به تفاوت های برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که به مراتب نسبت به دوره های قبل حساس تر خواهد بود، تصریح کرد: مهمترین تفاوت آن از لحاظ جنگ اقتصادی است که دشمنان ما چندی است علیه کشور در دستور کار خود قرار داده و یک تنه می تازند.

** دشمنان درصدد تفرقه افکنی میان پیروان ادیان الهی هستند
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید براین نکته که سلطه گران و ایادی استکبار با محوریت آمریکا و اسرائیل، هرنوع تحریم ظالمانه وخصمانه را علیه این مرزو بوم قرار داده اند تا به اصطلاح خودشان نظام را به زانو دربیاورند، تصریح کرد: آنها بطور یقین با اهداف شوم و پلیدی که در ذهن دارند قصدشان علاوه بر تحریم و تهدیدها، تفرقه افکنی میان پیروان ادیان الهی و اقلیت های دینی و مذهبی است که بطور یقین راه به جایی نمی برند.
لطفی در ادامه سخنان خود با اشاره انواع توطئه سلطه گران علیه میهن اسلامی ما طی۴۰سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: راه اندازی جنگ تحمیلی علیه ایران و تقابل دهها کشور به گواه وجود اسیرانی از 48 کشور جهان، نابرابری و ناجوانمردانه بودن این جنگ را گواه می داد.

** امید دشمنان به یاس تبدیل شده است
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عین حال تصریح کرد: استبکار جهانی و سلطه گران امید از دست داده ازجنگ نظامی تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، به تحریم‌ها، جنگ نیابتی و گروه‌های تروریستی و تکفیری، تفرقه افکنی میان پیروان و اقلیت های دینی و مذهبی، سیاه نمایی، القای ناکارامدی و...علیه ایران اسلامی روی آورده اند.
لطفی با تاکید براینکه برخی به اشتباه «بهائیت» را دین می شمارند، تصریح کرد: آنها را به رسمیت نمی شناسیم اما مابقی ادیان و مذاهب الهی را که به صورت منسجم درهمراه و در این جغرافیا به رسمیت شناخته و مانند چهل سال گذشته درکنار هم زندگی با صلح و صفا ومسالمت آمیزی را خواهیم داشت.

** ضعف های مدیریتی را برطرف کنیم
رئیس ستاد برگزاری دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با تکید براینکه دشمنان ما سیاه نمایی، القای ناکارآمدی نظام و بزرگنمایی مشکلات را همواره در دستور کار خود قرار داده اند، تصریح کرد: هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از بعضی سوء تدبیرهای داخلی است؛ آما آنچه مسلم است اینکه ضعف مدیریت وجود دارد و باید برطرف شود.
لطفی ادامه داد: باتوجه به اینکه جمعیت زیادی در کشور دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را از نزدیک لمس و ندیده اند، لذا صدها شبکه و کانال فارسی زبان ماهواره ای همواره مشغول القای شبه افکنی و مطالب نادرست علیه نظام، انقلاب اسلامی و کشورهستند که باید با همفکری و همکاری و بصیرت هرچه بیشتر بتوانیم ازاین دوره هم با موفقیت عبورکنیم.
درادامه این نشست نیز هریک از نمایندگان و پیروان ادیان الهی و توحیدی با ارائه و تشریح برنامه ها و فعالیت های خود پیرامون چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

** اهمیت انسجام ملی برتر از هر قوم و نژاد
نماینده زرتشتیان در این نشست با اشاره به دستاوردها و نتایج خوب و مثبت انقلاب، اظهار داشت: انسجام ملی از هر جنس و قوم و نژادی برای ما اهمیت دارد؛ ما خودمان را ایرانی دانسته و هر کاری که بتوانیم برای این مرز و بوم انجام دهیم دریغ نخواهیم کرد.
موبد اردشیر خورشیدیان خاطرنشان کرد: اوستا ما را به نیکجویی در جهان دعوت می‌کند و همواره بر این امر توصیه کرده که حامی راستگویان باشیم. ما منافع ملت را بر خود ترجیح می‌دهیم و می‌گوییم که ایران باید سراسر نور و روشنایی باشد.

** امام خمینی (ره) ملت را ید واحد می دانست
در ادامه رییس انجمن آشوریان نیز با ارائه درخواستی مبنی براینکه عنوان اقلیت‌ها از کنار ادیان توحیدی برداشته شود، اظهار داشت: درنخستین دیداری که با امام خمینی (ره) داشتم ایشان ملت را به عنوان ید واحد تعریف کردند. همین جمله امام خمینی (ره) باعث شد که من و سایر هم‌کیشانم خود را از بقیه جدا ندانسته و احساس غربت نکنیم.
یوناتن بت کلیا؛ ادامه داد :آنها که ادعای دموکراسی می‌کنند می‌خواهند در ابتدای قراردادهای خود از عنوان اقلیت‌های دینی بهره ببرند. ما ایرانی هستیم و به این امر افتخار می‌کنیم.
وی یادآورشد: طبق وظیفه و روحیه‌ای که داریم برای حفظ انقلاب اسلامی همواره فعالیت داشتیم؛ انقلابی که ۹۸ درصد مردم به آن رای مثبت دادند، اگر نام اقلیت‌های دینی از کنار ادیان توحیدی برداشته شود دیگر مدعیان دموکراسی نمی‌توانند در ابتدای قطعنامه‌های خود بگویند که ایران حقوق اقلیت‌های دینی را نادیده می‌گیرد، چرا که همه یک ید واحد هستیم و از صداوسیما این درخواست را دارم که مراسم‌های ما را نیز پوشش دهد.

** زندگی ادیان توحیدی کنار هم در امنیت و آرامش
رییس انجمن کلیمیان با تقدیر و تشکر از عنایات مقام معظم رهبری که تمام ادیان توحیدی با آرامش و امنیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اظهار داشت: ما شاید جزو سایر ادیان توحیدی باشیم اما خود را از این انقلاب می‌دانیم و شهدای زیادی نثار کشور کردیم و امیدواریم که بتوانیم دین خود را ادا کنیم.
همایون سایح؛ ادامه داد: در تمام دولت شاهد حمایت آنها از ادیان توحیدی بوده‌ایم لذا نه تنها در داخل کشور بلکه در داخل کشور همواره مطرح کردیم که ما در جامعه ایران به راحتی می‌توانیم مناسک مذهبی خود را انجام و در امنیت و آرامش زندگی ‌کنیم.
وی تاکید کرد: امروز باعث افتخار ما است که همواره از نظر امنیت در بالاترین درجه قرار داشته‌ایم.

**درخواست دیدار با سردار سلیمانی
در ادامه نماینده ارامنه شمال با ارائه درخواستی مبنی بر دیدار با سردار قاسم سلیمانی، گفت: او در منطقه و سطح جهان به عنوان یک چهره مبارز شناخته شده است.
کارن خانلری اظهار داشت: ما می‌خواهیم در ذیل سایر دیدارهایی که با مقامات کشور جمهوری اسلامی ایران داریم با وی نیز دیداری داشته باشیم.
مدیر دبیرخانه ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که برگزاری این همایش‌ها یک پیام وحدتی را برای جهانیان و همچنین در داخل کشور به دنبال دارد، گفت: ما درصدد هستیم یک دبیرخانه‌ تاسیس کنیم که در آن تمام ادیان توحیدی حضور داشته باشند و در آن به مشترکاتی همچون وحدانیت، منجی، عدالت و ... پرداخته شود.
عسگری افزود:همچنین افراد می‌توانند مقاله‌هایی را به این دبیرخانه ارسال کنند و پیشنهاد دیگری که داریم این است که برنامه‌ها و همای‌های جمعی در راستای پیروزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم و یک اثر فاخری را تهیه کنیم که در آن تمام ادیان توحیدی سهمی داشته باشند و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از این اثر فاخر رونمایی کنیم.

منبع: