هفته قرآنی بوشهر فرصت ترویج این فعالیت هاست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هفته قرآن و عترت بوشهر فرصتی برای ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی در این استان است.
كدخبر: 44165
1397/09/14

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر افزود: ترویج و تبلیغ قرآن و عترت، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی، تقویت و توسعه تعامل و هم اندیشی بین ادارات، مراکز و نهادهای مردمی و موسسه های قرآنی، جریان سازی قرآنی در بین اقشار مختلف و ایجاد تحرک و انگیزه در بین دستگاه های اجرایی از اهداف برگزاری این هفته است.
وی اظهار کرد: هفته قرآن و عترت هر 2 سال یکبار در استان ها برگزار و بوشهر از محدود استان‎های کشور است که برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی متنوع برنامه ریزی کرده است.
ماحوزی اظهار داشت: خانواده ها رکن اصلی درجامعه هستند که دعوت و حضور آنها در این هفته می تواند باعث گسترش سبک زندگی قرآنی شود.
وی افزود: با توجه به شکاف بین سنین مختلف، هفته قرآنی علاوه بر شناسایی و استفاده از ظرفیت های در این زمینه فاصله بین سنین را نیز کاهش می دهد.
ماحوزی بیان کرد: همکاری و همدلی دستگاه های دولتی، انجمن ها و موسسه ها در این هفته برگ زرینی دیگر را برای استان بوشهر رقم می زند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: انجمن های وابسته به این اداره کل بازوان اصلی در اجرای هفته قرآن و عترت محسوب می شوند.
عبدالرضا عالی پور افزود: مقاله، شعر و مشاعره، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، نمایشی، سینمایی، آوا و نغمات دینی، رسانه، خرید و توزیع قرآن کریم، یادواره شهدای قرآنی و مسجد، تکریم پیشکسوتان قرآنی و نمایشگاه قرآن و عترت از جمله برنامه های این هفته در استان است.
دومین دوره هفته قرآن و عترت استان بوشهر ١٠ تا ١٦ اسفند سال جاری در این استان برگزار می شود.

منبع: