مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:
حامیان بوشهری 8 میلیارد و 662 میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از کمک 8 میلیارد و 662 میلیون تومانی حامیان این استان در هشت ماهه سال جاری به فرزندان ایتام تحت حمایت خود خبر داد.
كدخبر: 44157
1397/09/14

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، در جلسه با حامیان فرزندان ایتام و محسنین این نهاد اظهار داشت: تلاش ما خدمت به نیازمندان جامعه در مناطق مختلف استان است و در این راستا طرح‌های مختلف مشارکتی را در دست اجرا داریم.


وی با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: در این طرح که برخاسته از نگاه اعتقادی و بینش عمیق مردم به آموزه های دینی است، خیران اقدام به حمایت مالی و معنوی از یک تا چند یتیم و فرزند نیازمند می کنند و در طول سال کمک های نقدی و غیر نقدی خود را با همکاری کمیته امداد در اختیار خانواده های آنها قرار می دهند.


لطفی در ادامه بیان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری حامیان بوشهری هشت میلیارد و 662 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به ایتام و فرزندان نیازمند دارای سرپرست تحت حمایت پرداخت کردند.


وی خاطر نشان کرد:کمک‌های اهدایی حامیان برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: هفت هزار و 706 کودک یتیم و محسنین(فرزند نیازمند دارای سرپرست) از حمایت حامیان در استان بهره‌مند می شوند که از این تعداد دوهزار و 364 یتیم و پنج هزار و 342 فرزند محسنین هستند.


لطفی با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار حامی حمایت ایتام و فرزندان نیازمند را بر عهده‌دارند، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: بستر لازم برای استفاده از شیوه‌های الکترونیکی در پرداخت کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان فراهم‌ شده و مردم نیکوکار استان می‌توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی خود در زمینه‌های مختلف از جمله اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

منبع: