«شکنجه وحشیانه»؛ روشی برای خروج «مسلمانان اویغور» از دین اسلام
مقامات چینی با شکنجه مسلمانان اویغور، آنها را مجبور به خروج از دین اسلامی می کنند.
كدخبر: 44135
1397/09/14

به گزارش مبشرین به نقل از العرب الیوم، مقامات چینی با آزار و اذیت های هدفمند، مسلمانان اویغور را تحت فشار قرار دادند و مدارک جدید نشان می دهد که مسلمانان ایغور به طور وحشیانه ای داخل زندان ها در اردوگاه های اجباری سین کیانگ مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می گیرند.

«کایرات سمرقند» یکی از زندانیان سابق در این اردوگاهها درباره رفتار زندانیان چینی با مسلمانان، گفت: آنها مسلمانان با تحت فشار گذاشتن مسلمانان و شکنجه و آزار و اذیت آنها تلاش می کند تا مسلمانان دینشان را تغییر دهد، به طوری که یکی از مسلمانان اویغور مجبور شد تا برای زنده ماندن از دین اسلام دست بکشد.

 

سمرقند گفت: من به مدت سه روز در بازداشتگاه به سر بردم، آنها از من خواستند تا از دین اسلام خارج شوم، آنها من را مجبور کردند تا ترانه های مخصوص حزب کمونیست چین را گوش کنم.

مقامات چینی در سین کیانگ با اتخاذ قوانین جدیدی مسلمانان اویغور را تحت کنترل خود قرار دادند؛ به طوری که شمار زیادی از مسلمانان اویغور را در اردوگاههای تفتیش عقایدی بازداشت کردند و این اقدام به منظور تغییر در مناسک و عادات دینی مسلمانان انجام می گیرد.

پکن می خواهد آنها را به پذیرفتن کمونیست به جای دین اسلام مجبور کنند، به همین دلیل برای رسیدن به این هدف مسلمانان ایالت سین کیانگ در ترکستان شرقی را که به دین اسلام وفادارند، مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

 

گفتنی است، کشور چین جزو اولین کشورهایی است که اسلام در آن وارد شد و پس از ورود اسلام به سرعت گسترش پیدا کرد.اسلام از راه های دریایی و خشکی وارد چین شد. یکی از این راه‌ ها جاده ابریشم بود. تجار مسلمانان پس از انتشار دین اسلام در کشورهای غربی چین، از این جاده وارد این کشور شدند و اصول اعتقادی اسلامی و عادات ویژه اسلامی را نیز همراه با کالاهای خود به این کشور وارد کردند. اسلام تأثیر مهمی در زندگی جامعه چینی گذاشته است و مسلمانان برای توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چین با دولت این کشور همکاری می کنند. اما آمار تعداد مسلمانان این کشور به طور دقیق در دست نیست و آمار متفاوتی در مورد تعداد آنها ارائه می شود. بر اساس گزارش های مختلف تعداد مسلمانان بین 50 تا 100 میلیون نفر برآورد می شود. مسلمانان در نواحی مختلف چین ساکن هستند اما اکثریت آنها در منطقه خودمختار سین کیانگ مستقرند./شبستان

منبع: