همایش بین المللی برای حمایت از مسلمانان در اروپا
بروکسل پایتخت بلژیک میزبان همایش بین المللی برای بررسی پدید تبعیض ضد مسلمانان و دستیابی به راه حل برای درمان این پدیده است.
كدخبر: 44134
1397/09/14

به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری کویت، کمیساریای اتحادیه اروپا امروز همایش بین المللی را با عنوان« بررسی تعصب و تبعیض ضد مسلمانان در اتحادیه اروپا» را با حضور یکصد نفر از مقامات کشورهای عضو اتحادیه و سازمان های بین المللی و هیئت های دینی و مدنی اروپا در بروکسل برگزار کرد.

«ورنا ژوروا» کمیسیونرعالی در امور عدالت در سخنرانی افتتاحیه گفت: تعداد شهروند مسلمان در کشورهای اتحادیه نزدیک به 25 میلیون نفر است که به آنها به عنوان اشخاص عقب مانده نگاه می کنند.

 

ژوروا تاکید کرد که همه ما باید با این رفتار تکراری مقابله کنیم، زیرا برای جوامع سکولار مدرن خطرناک و مسموم است.

اتحادیه اروپا خواهان نظارت بر عملکرد کامل اروپا برای برخورد با افزایش پدیده تبعیض ضد مسلمانان است.

 

«فرانس تیمرمانس» معاون کمیسیون اروپایی، گفت: ما برای حمایت از حقوق ضروری مسلمانان فعالیت می کنیم و برای ما تبعیض ضد اقلیت ها جایی ندارد؛ بنابراین همه ما اقلیت هایی در اروپا هستیم.

مرکز پژوهش های بیو در گزارشی اعلام کرد: از هر سه نفر مسلمان در اروپا یک نفر با تبعیض نژادی روبه رو است و زنان بیشتر از مردان مورد این تبعیض نژادپرستانه قرار می گیرند.

 

نهادهای اروپا معتقدند که تعصب و تبعیض باعث محرومیت و حاشیه سازی اجتماعی می شود و همین امر اروپا ضعف و سست تر می کند.

از سوی دیگر، «مایکل افلاهرتی» مدیر آژانس اروپایی حقوق اساسی، در سخنانی گفت: مشکل ما در اتحادیه اروپا بی نهایت جدی است و  امیدواریم که این همایش بیشترین جدیت را در بررسی و درمان این مسئله داشته باشد.

مدیر آژانس اروپایی حقوق اساسی افزود: وضعیت بسیار بد است، یکی از نمایندگان گروههای اسلامی هفته گذشته در یکی از پایتخت های اروپایی به من گفت که خطرات ضد مسلمانان افزایش یافته است، به طوری که باعث شده آنها به فکر مهاجرت بیفتند.

وی بر آمادگی این آژانس برای حمایت از مسلمانان در مقابله با حملاتی که ضد آنها مرتکب می شوند، تاکید کرد./شبستان

منبع: