‌مرحله منطقه‌ای به مسابقات قرآن سپاه اضافه شد+ ‌جزئیات
مسئول مسابقات قرآن ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مرحله منطقه‌ای به مسابقات قرآن سپاه اضافه شده است، از رقابت یک هزار و ۱۶ نفر در این مرحله خبر داد.
كدخبر: 44116
1397/09/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ سیدمهدی گتمیریان، مسئول مسابقات قرآن ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینكه امسال برای نخستین بار مرحله منطقه‌ای به مسابقات قرآن سپاه اضافه شده است، گفت:‌ پیش از این متسابقان مستقیماً از مرحله استانی به مرحله كشوری راه پیدا می‌كردند اما امسال علاوه بر كیفی‌سازی، بهینه‌سازی و بالا رفتن سطح مسابقات این مرحله را اضافه كرده‌ایم.

تقسیم‌بندی كشور به ۸ منطقه
وی با تصریح اینكه كل كشور را در این مرحله به ۸ منطقه تقسیم كرده‌ایم كه به‌طور كلی یك هزار و ۱۶ نفر در این مرحله در كل كشور به رقابت می‌پردازند، گفت: مسابقات مرحله منطقه‌ای از تاریخ از ۲۳ آبان‌ماه با برگزاری مسابقات منطقه یك آغاز و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
گتمیریان اظهار كرد: از این ۸ منطقه، مسابقات ۲ منطقه به میزبانی سپاه‌های استانی و مابقی به میزبانی قرارگاه‌های نیروی زمینی برگزار خواهد شد.

رقابت ۱۰۰ نفر در هر منطقه
وی با بیان اینكه مسابقات هر منطقه با حضور تقریباً ۱۰۰ نفر برگزار می‌شود، گفت: سپاه فجر استان فارس و سپاه كربلای استان مازندران دو سپاه‌های استانی هستند كه میزبان مسابقات منطقه‌ای هستند و استان فارس نیز میزبان مسابقات منطقه ۳ بود كه در آن برترین‌های قرآنی استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر و كرمان و نیروی دریایی، زمینی و هوافضا در تاریخ ۷ آذرماه جاری در شیراز به رقابت پرداختند.

اشاره به قرارگاه‌های میزبان
مسئول مسابقات قرآن ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سایر مناطق شامل قرارگاه حمزه سیدالشهدا در منطقه شمال غرب، قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) در شمال شرق، قرارگاه كربلا در اهواز، قرارگاه نجف در كرمانشاه، قرارگاه سیدالشهدای اصفهان و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) میزبان بخش تهران خواهند بود.
وی در پاسخ به این سئوال كه چرا بیشتر از این‌ها از ظرفیت سپاه‌های استانی برای برگزاری این مرحله استفاده نشد، گفت: نیروی زمینی سپاه با توجه به امكاناتی كه داشتند پیشنهاد برگزاری این مرحله از مسابقات را به ما دادند و ما هم به پیشنهاد آنان لبیك گفتیم ضمن اینكه در هر صورت دو منطقه به میزبانی سپاه‌های استانی برگزار می‌شود البته امسال به این صورت برگزار كردیم تا ببینیم نتیجه آن چه خواهد بود و قطعاً در سال آینده در خدمت سایر نیروها خواهیم بود.

هفته اول اسفند؛ زمان برگزاری مرحله كشوری
گتمیریان زمان برگزاری مرحله كشوری را هفته اول اسفندماه با حضور برترین‌های قرآنی سپاه در مشهد مقدس اعلام كرد و گفت: نفرات برگزیده این مرحله به مسابقات نیروهای مسلح راه پیدا خواهند كرد.
مسئول مسابقات قرآن ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه یك تیم داوری ثابت در تمام مناطق مرحله منطقه‌ای را قضاوت می‌كند، گفت: این تیم متشكل از ناظران ستاد كل سپاه و قاریان ممتاز كشوری هستند كه حائز رتبه‌های متعددی شده و دارای مدرك معتبر داوری هستند.
وی گفت: حمید جلیلی نفر ول مسابقات نیروهای مسلح و از قاریان ممتاز، داور تجوید؛ باقرنژاد از قاریان ممتاز و برجسته سپاه داور بخش لحن، محمد دیانت مسئول مركز قرآن و عترت ستاد كل سپاه و من به‌عنوان داور صوت در این مرحله به قضاوت می‌پردازیم.

منبع: