۲۴ آذرماه؛
آغاز جشنواره قرآنی دانش‌آموزان در بوشهر
جشنواره قرآنی دانش‌آموزان استان بوشهر از شنبه، ۲۴ آذرماه به‌مدت هفت روز ویژه دختران و پسران زیر ۱۸ سال به همت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش این استان برگزار می‌شود.
كدخبر: 44115
1397/09/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی دومین هفته قرآن و عترت به مناسبت روز قرآنی بوشهر، دیروز ۱۲ آذرماه در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد.

۲۴ آذرماه؛ آغاز جشنواره قرآنی دانش‌آموزان

سیدحسین حسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست با اعلام اینکه جشنواره قرآنی دانش‌آموزان در ۱۴ رشته ویژه هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره قرآنی از شنبه، ۲۴ آذرماه به‌مدت هفت روز ویژه دختران و پسران دانش‌آموز زیر ۱۸ سال در ۱۸ ناحیه این اداره‌کل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه آشنایی با سیره و شخصیت امام حسین(ع) بخشی از جشنواره قرآنی دانش‌آموزان است، افزود: حفظ سورهای جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه سه رده سنی با مشارکت معلمان قرآن در مدارس استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر به جمع‌آوری هزینه چهار میلیاردی ریالی دانش‌آموزان خراسان رضوی به‌منظور وقف مشارکتی اشاره کرد و گفت: امسال در مدارس استان برای اجرای سنت حسنه وقف مشارکتی دانش‌آموزان بوشهری مشارکت می‌کنند.

عبدالله رئیسی، دبیر جشنواره «علمی – ادبی» قرآن و عترت استان بوشهر نیز در این نشست گفت: دبیرخانه دومین جشنواره «علمی – ادبی» قرآن و عترت در بخش‌های شعر، مشاعره، مقاله، پایان‌نامه، متن ادبی و داستان فعال شده است.

ترویج فرهنگ قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه

حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری، ترویجی و پژوهشی روز ۱۶ اسفندماه، روز قرآنی بوشهر طی سه سال برگزار شده است، اظهار کرد: فعالان فرهنگی مدافعان قرآن و عترت هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: سعی شود تمامی جشنواره‌های دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر برای تمامی رده‌های سنی زمینه شرکت و مشارکت را فراهم کند تا شاهد تعالی و پویایی بیشتری در برنامه‌های اجتماعی و قرآنی باشیم و در این زمینه مشارکت دستگاه‌ها موجب ترویج فرهنگ قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

ماحوزی در پایان تأکید کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها محور برنامه‌های جشنواره‌های دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر قرار گیرند.

منبع: