آیت‌الله محمدی ری‌شهری عنوان کرد:
تشکیل پرونده ویژه برای معرفی عملکرد انقلاب اسلامی
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی،‌ همه دستگاه‌ها یک روز خاص را برای بزرگداشت فعالیت‌های‌شان دارند که ضرورت دارد کارنامه عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را برجسته کنند و فعالیت‌‌هایی را که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به انجام رسیده است؛ به خوبی معرفی کنند.
كدخبر: 44102
1397/09/12

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ۱۱ آذرماه در جلسه نهایی ستاد بزرگداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان اهل بیت(ع) ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، گفت: به احترام این سید بزرگوار، سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع) با حضور سرورانی که در محضرشان هستیم، بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای بزرگداشت این شخصیت عظیم علمی، عملی و جهادی داشته باشیم.
وی بیان کرد: ویژگی برگزاری جشن بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) امسال تقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده است؛ شایسته است همه آستان‌های مقدس که می‌خواهند برنامه‌ای برای ارائه داشته باشند این ویژگی را در نظر داشته باشند و متناسب با آن شرایط خدماتی که در طول این ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این آستان‌ها‌ انجام شده را معرفی کنند. موضوع مهمی است که انقلاب اسلامی در طول این مدتی که از عمر عزیزش گذشته در مراکز مختلف چه اتفاقاتی افتاده و مردم بدانند انقلاب اسلامی چه کار کرده است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: کارنامه‌ای از برنامه‌های آستان مقدس عبدالعظیم(ع) از سال ۶۹ که با عنایت مقام معظم رهبری از آن سال در خدمت این آستان بوده‌ام در حال تهیه است که به‌زودی در اختیار رسانه‌ها نیز قرار خواهد گرفت.
آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: همه دستگاه‌ها یک روز خاصی برای بزرگداشت فعالیت‌های‌شان دارند که ضرورت دارد کارنامه عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را برجسته کنند و کارهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است را به گوش سایرین برسانند.
وی اظهار کرد: باید به رهبری‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند، توجه کنیم. ایشان امام‌گونه در مقاطع مختلف این انقلاب، به‌ویژه در شرایط فعلی که فکر می‌کنم سخت‌ترین شرایط بعد از پیروزی انقلاب است، این جریان نهضت را خوب هدایت کرده و ایستادگی کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مردم با تحمل سختی‌ها پای این انقلاب ایستاده‌اند؛ باور دارم که رهبری نظام از گردنه‌ها عبور خواهد کرد و دشمن ناکام خواهد ماند.
وی در ادامه سخنانش بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) خیلی غریب بوده و هست. شاخص‌ترین فرزند این امام، حضرت ‌عبدالعظیم(ع) است که زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین(ع) را دارد؛ هر خدمتی که از سوی دستگاه‌ها می‌خواهد در خدمت امام حسن مجتبی(ع) صورت ‌گیرد؛ می‌تواند در خدمت امامزاده عبدالعظیم(ع) صورت گیرد.
آیت‌الله ری‌شهری گفت: پیشنهاد می‌کنم که همه عزیزان در هر مسئولیتی که هستند یک پرونده خاص در تشکیلات خود جهت برنامه‌هایی که در تکریم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام شده است، داشته باشند تا افراد دیگر که در این مسئولیت قرار می‌گیرند بدانند که چه کارهایی در این زمینه انجام شده و در مراحل بعد به قدم‌ها اضافه شود و کارهای فرهنگی بیشتری انجام شود. ما باید ترتیبی دهیم که هر سال یک قدم به جلوتر برداشته شود.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند هفته فرهنگی که امسال نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در این هفته همه دستگاه‌ها نیز می‌توانند برای خودشان برنامه‌ریزی داشته باشند؛ این ابتکار صاحب هر دستگاه است که ببیند چگونه می‌تواند این پرونده را توسعه دهد و آن را پربارتر کند.
آیت‌الله ری‌شهری گفت: در این هفته‌ای که به نام بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) است، هر دستگاهی علاوه بر برنامه‌ریزی برای برنامه‌های فرهنگی خود می‌تواند برای برجسته کردن نام حضرت عبدالعظیم(ع) در این هفته به مردم خدمت کند تا با نام بردن نام حضرت مردم این تفاوت را حس کنند. هر فردی به تناسب تخصصی که دارد به نیت خادم افتخاری حضرت عبدالعظیم(ع) می‌تواند به مردم خدمت کند؛ مثلا پزشکی که می‌تواند یک روز خود را به ویزیت رایگان مردم اختصاص دهد.
یادآور می‌شود، آخرین جلسه هماهنگی ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم(ع) با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، توليت آستان مقدس، مسئولان دستگاه‌های فرهنگی کشور، فرماندار، شهردار و مسئولان شهرستان ری، صبح امروز، ۱۱ آذرماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، صحن امامزاده حمزه(ع)، ساختمان دارالتولیه برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع)

همچنین در ابتدای این نشست عباس سلیمی، معاون فرهنگی امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این آستان، گفت: برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه به شکل ویژه در این آستان برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های ما، دیدار روحانیون شهرستان ری با تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) است. همچنین در شب ولادت حضرت، خادمان در صحن‌ها حضور پیدا می‌کنند و آیین تعویض پرچم برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به خدمت‌رسانی خادمان در هفته ولادت حضرت سیدالکریم(ع) اظهار کرد: در روز ولادت آن حضرت بازدید از موزه و کتابخانه آستان برای مردم رایگان خواهد بود.
سلیمی یادآور شد: در ادامه برنامه‌های این هفته، دارالشفای کوثر تا روز پنجشنبه برابر با ولادت امام حسن عسکری(ع) برای مراجعان ویزیت رایگان خواهد داشت و در همان روز مراسم غبارروبی و گل‌افشانی قبور شهدا را برگزار خواهیم کرد. ادای احترام به خانواده‌های شهدا نیز از دیگر برنامه‌هاست. همچنین در این ایام حجج اسلام عالی، رفیعی و ماندگاری برای زائران به سخنرانی خواهند پرداخت و ذاکران اهل بیت(ع) مدیحه‌سرایی می‌کنند.

۱۸ تا ۲۳ آذرماه هفته فرهنگی ری نامگذاری شد
هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرستان ری نیز بیان کرد: در کنار برنامه‌های متنوعی که آستان دارد ما سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهرری، هفته فرهنگی ری را همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ۱۸ تا ۲۳ آذرماه پایه‌گذاری کنیم.
وی با تأکید بر اینکه تمرکز اصلی ما بر شناساندن سیره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، ادامه داد: شروع هفته فرهنگی ری از امسال است و ان‌شاءالله در سال‌های آینده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان ری بتوانیم این منطقه را بیش از پیش معرفی کنیم.
فرماندار شهرستان ری تأکید کرد: امیدواریم امسال بتوانیم در گسترش فرهنگ و معارف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گام‌های بیشتر و بهتری را برداریم و کار‌های منسجم فرهنگی را با همکاری همه نهاد‌ها به ویژه شهرداری تهران در هفته فرهنگی شهر ری انجام دهیم.

منبع: