«کتاب مقدس و انتقاداتی به مسیحیت» رونمایی شد
کتاب «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» عصر امروز هشتم آذرماه در مراسمی با حضور اندیشمندان و مولفان این اثر در قم رونمایی شد.
كدخبر: 44019
1397/09/10

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، محمد ایلیایی، یکی از مؤلفان این اثر هشتم آذرماه در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خاتم برگزار شد گفت: از همان زمانی که اسلام ترویج شد، دشمنان هم برای از بین بردن اسلام همه نوع تلاش را انجام دادند.
مؤلف کتاب مقدس افزود: این روند تاکنون ادامه دارد و امروز نیز از جمله برنامه‌های دشمن برای تخریب چهره اسلام، ایجاد تروریسم، اسلام‌هراسی، ترویج ارزش‌های ضد دینی و اخلاقی، نهایتاً تغییر اعتقاد و تغییر دین مردم بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از روش‌هایی که برای تغییر دین و تخریب اسلام در نظر گرفته شده، ترویج مسیحیت بوده است، اظهار کرد: مسیحیان سعی کرده‌اند تا برعکس دین اسلام معارف خود را با جذابیت بیشتر بین جوانان تبلیغ کنند تا افراد زود به خواسته‌های خود برسند.
ایلیایی تأکید کرد: یکی از این نوع مسیحیت‌ها، مسیحیت صهیونیزم است؛ این نوع از مسیحیت در بین مردم آمریکا طرفداران زیادی دارد و متأسفانه اخیراً شاهد ترویج و تبلیغ این دین در بعضی از شهر‌های کشور هستیم.
مؤلف کتاب با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های دیگر این افراد، راه‌اندازی کلیسای خانگی و کمک به برخی افراد است افزود: این‌ها در این نوع کلیسای خانگی اهداف و برنامه‌های صهیونیزم را با ظاهر مذهبی تبلیغ و مردم را به شورش علیه نظام و اسلام دعوت می‌کنند.
همچنین مرتضی حاجی بابایی، دیگر مؤلف کتاب مقدس با بیان اینکه هدف از تولید این کتاب مقابله با دین مسیحیت نیست بلکه نقد مسیحیت صهیونیزم و تبیین افکار این کتاب است، اظهار کرد: از زمانی که کار تحقیقاتی کتاب شروع شده بود متخصصان و محققان فن مسیحیت با مؤلفین کتاب همکاری علمی داشته و این تحقیقات گردآوری شده به تأیید آن‌ها هم رسیده است.
وی افزود: نکته دیگر در علمیت کتاب، این است این کتاب توسط چندین ناظر متخصص مسیحیت‌شناسی بازبینی شده تا علمی بودن مطالب هم تأمین شود.
حاجی بابایی گفت: در این کتاب سعی شده پاسخ‌های کشیش‌های مسیحی را به انتقادات لحاظ کرده لذا برخی از دفاعیات مسیحیان را در قسمت‌هایی از کتاب ذکر کرده و آن‌ها را رد کرده‌ایم از این رو این کتاب به هیچ وجه کتابی یک طرفه نبوده و از دفاع مسیحیان غافل نشده است.
مؤلف کتاب مقدس ادامه داد: در انتهای کتاب، به منابع غربی‌ها استشهاد شده تا انتقادات ملموس باشد بنابراین کتاب از نظر علمی، قابل دفاع است و ما آمادگی مناظره با مبلغان مسیحیت را در هر کجایی که آن‌ها اعلام کنند داریم و به آنان هم اعلام کرده‌ایم، ولی تاکنون پاسخی از سوی آن‌ها دریافت نشده است.
حاجی بابایی با بیان اینکه تاکنون از کتاب مقدس که برای نقد دین مسحیت نوشته شده در میان جوانان استقبال خوبی شده است، اظهار کرد: در این کتاب سعی شده که مطالب به صورت کوتاه و درعین حال مستند بیان شود و این طور نباشد که صفحات کتاب را پر از نوشته کنیم تا مخاطب رغبتی به خواندن آن‌ها نداشته باشد.
حجت‌الاسلام سید احمد رضوی نیز با بیان اینکه تقابل بین اسلام و مسیحیت به گذشته و سال عام الفیل برمی‌گردد گفت: مسحیت در آن زمان می‌خواست خانه کعبه را تخریب کند تا مردم به سمت کلیسا بیایند.
دبیر گروه ادیان شبکه جهانی ولایت ادامه داد: بعد سردمداران مروج دین مسیحیت در اقدام دیگر در زمان رسول خدا(ص) از طریق برهان و جدل وارد تقابل با اسلام شدند؛ پیامبر (ص) درمقابل این سردمداران و مبلغان مروج مسیحیت ایستاد و از طریق برهان و منطق قوی با آن‌ها مقابله کرد.
این کارشناس مسائل مسیحیت افزود: در ادامه باز شاهد شیطنت‌های این افراد مانند راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی و بعد مباحث علمی برای مقابله با اسلام بودیم.
وی ادامه داد: اگر آن‌ها دعوت مؤلفان کتاب نقد مسیحیت برای مناطره علمی را قبول نکردند، چون هدفشان حرکت با چراغ خاموش است و با ایجاد جذابیت‌های سمعی و بصری به دنبال جذب جوانان هستند.
این محقق با بیان اینکه کتاب حاضر دارای خصوصیاتی، چون جذابیت سمعی و بصری و خلاصه‌نویسی است، گفت: اگر دشمن از راه حیله، فریب، جذابیت سمعی و بصری وارد میدان شده تا مردم و جوانان را به مسیحیت جذب کند، ما محققان و مدافعان دین و اسلام باید از همین جذابیت‌های سمعی و بصری برای جذب مردم و جوانان به اسلام بهره ببریم.

منبع: