نایب‌‌رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان بیان کرد:
علل حضور تمامی اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها در قم
نایب‌‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کردستان گفت: مطالبه اصلی تمامی مدیران اتحادیه‌های استانی، وحدت و همدلی است.
كدخبر: 44017
1397/09/10

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین میثم عباس‌پور، نایب‌‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کردستان با اشاره به تشکیل مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری در شهر مقدس قم، اظهار کرد: یکی از مصوبات این جلسه تشکیل کمیته ۱۳ نفره به منظور بررسی و رفع مشکلات حقوقی برخی از مفاد پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه کشوری بود که طی رأی‌گیری انجام شده نمایندگان کردستان نیز به عنوان اعضای این گروه انتخاب شدند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه اساسنامه به عنوان اصلی‌ترین رکن و مرجع قانونی قابل استناد برای اتحادیه‌های واحد قرآنی، اظهار کرد: پیش‌نویس اساسنامه‌های استانی و کشوری موجود، با موارد اختلافی در برخی از ماده‌ها همراه است که حقیقتاً نیازمند بازنگری است، هر چند کلیات پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه کشوری به تصویب استان‌ها رسید، اما اساسنامه نهایی پس از تهیه و تنظیم توسط کمیته منتخب که استان کردستان نیز در کنار سایر منتخبان قرار دارد، توسط مجامع عمومی و فوق‌العاده استان و کشور به تصویب می‌رسد و سپس به مراجع بالادستی ارسال می‌شود.
عباسپور با تأکید بر اینکه مطالبه اصلی تمامی مدیران اتحادیه‌های استانی، وحدت و همدلی است، بیان کرد: دوری از هرگونه نفاق و تفرقه در فضای قرآنی ـ مردمی کشور و تسهیل روند ثبتی اتحادیه مدغم کشور توسط هیئت رسیدگی به امور مؤسسات و آغاز بکار آن از اساسی‌ترین انگیزه استان‌ها برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشور و تشکیل اتحادیه واحد است.
نایب رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کردستان بیان کرد: در حوزه مؤسسات قرآنی نیز به مانند سایر عرصه‌ها نمی‌توان دو مرجع تصمیم‌گیرنده داشت؛ چرا که سرانجامی جز سردرگمی و اتلاف وقت و بلاتکلیفی نیروی انسانی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه شعار جامعه قرآنی و مدیران مؤسسات «وحدت کلمه» است، اضافه کرد: یعنی «یک کتاب، یک امت»، یک هدف و یک راه است و در قالب اتحادیه واحد قابل تعریف و اجرا خواهد بود. هر چند برخی در این میان با دامن زدن به برخی از مسائل و کوبیدن بر طبل تفرقه خواستار به سرانجام نرسیدن ادغام در اتحادیه‌های کشور هستند.
عباسپور بیان کرد: انتظار استان‌ها از جامعه قرآنی و دستگاه‌های قرآنی عمل به این شعار و پشتیبانی از این امر است نه اینکه امور قرآن کشور فدای منفعت و مصلحت فرد یا گروه قلیلی شود که البته حضور نمایندگان استان‌ها در مجمع عمومی قم که با نظم برگزار شد، گویای تأیید همین مطلب است.

منبع: