یک عضو حاضر در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی:
ساز و کارهیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی باز طراحی می شود
یک عضو حاضر در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از باز طراحی وسازوکار جدید هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی خبر داد و گفت: هیات رسیدگی به امورموسسات قرآنی هنوز منحل نشده است.
كدخبر: 43959
1397/09/08

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، پس از پیگیری های فراوان از مسئولین شورای توسعه فرهنگ قرآنی و عدم پاسخگویی در خصوص صحت و سقم مصوبات چهل ودومین جلسه، یک عضو حقیقی و حاضر در جلسه در خصوص مصوبات این جلسه، گفت: مصوبه ای برای انحلال هیات نداشتیم. وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی  و رییس سازمان تبلیغات در رابطه با ادامه و نحوه کار هیات رسیدگی به امورموسسات به همفکری رسیدند و پیشنهاد مشترک دو امضایی را به شورای توسعه ابلاغ خواهند کرد.

وی ادامه داد: ممکن است در این همفکری به این نتیجه برسند که هیات منحل و یا هیات جدیدی تشکیل شود که در فرصت یک ماهه تا جلسه بعدی شورای توسعه تصمیمات اتخاذ می شود.

این عضو حقیقی حاضر در جلسه شورای توسعه با اشاره به اینکه صدور مجوز موسسات قرآنی به روال قبل بازگردانده شده است، تصریح کرد:با توجه به تفاهمی که میان رییس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی منعقد شده سازو کار جدید برای هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی بازطراحی می شود و حتی ممکن است ترکیب اعضای آن نیز تغییر کند. بر همین اساس قرار بر این شد که صدور مجوز را هر دو سازمان با طراحی جدید داشته باشند تا دوگانگی های قبلی را نداشته باشد.

وی در خصوص مصوبه دوم نیز اذعان داشت: همچنین قرار شد رییس سازمان فرهنگ و ارشاداسلامی و رییس سازمان تبلیغات وضعیت ادغام دو اتحادیه قرآنی را تعیین تکلیف کنند.

هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی به منظور ایجاد ساز وکار لازم برای هماهنگی دستگاه‌ها در اجرای ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع) و حُسن تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام وظایف مصرّح و قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و اتخاذ روش‌های مطلوب در عرصه ساماندهی مشارکت‌های مردمی و صدور مجوز و نظارت بر فعالیت‌های آنها، در سال ۹۴ بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شد که عدم پاسخگویی به موقع مدیران قرآنی در این خصوص ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

منبع: