برنامه هفتگی برای میثاق طلبگی
بنا بر تصمیم معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، طرح میثاق طلبگی که پیش از این صرفاً در ایام تابستان برگزار می‌شد، به‌صورت هفتگی در طول سال تحصیلی طلاب ادامه خواهد داشت.
كدخبر: 43933
1397/09/07

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد همتیان، قائم‌مقام معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اعلام این خبر گفت: دوره میثاق طلبگی در روزهای پنجشنبه برگزار خواهد شد و از آنجا که این دوره ویژه داوطلبان جدیدالورود حوزه‌های علمیه بود و در ایام تابستان برگزار می‌شد و انس و الفتی میان داوطلبان و اساتید به‌وجود می‌آمد، تصمیم گرفتیم این داوطلبان را رها نکرده و در طول ایام تحصیل نیز جلساتی هر چند کوتاه را با آنان داشته باشیم.

وی افزود: این طرح که ادامه طرح میثاق طلبگی تلقی می‌شود، در روزهای پنجشنبه با حضور قریب به ۱۵۰ طلبه جدیدالورود پایه اول از پنج یا شش مدرسه علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود و طی برنامه‌ای مدون و منظم در یک نیم روز، ترکیبی از مباحث مدیریت برنامه‌ریزی، مشاوره تحصیلی، آداب طلبگی و شیوه درس خواندن توسط اساتید مجرب مورد تدریس قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام همتیان هدف از برگزاری این دوره نیم روز را، تداوم الفت و همدلی میان داوطلبان جدید‌الورود با اساتید دوره میثاق طلبگی بیان کرد و گفت: تقویت انگیزه و هدف‌شناسی در بین طلاب همچنین شنیدن دغدغه‌های طلاب و پاسخ‌گویی به آنها از جمله دیگر اهداف دوره میثاق طلبگی است.

وی ادامه داد: حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه و پاسخ‌گویی به سؤالات طلاب و اقامه نماز ظهر و عصر پایان‌بخش برنامه‌های پنجشنبه‌های طرح میثاق است.

قائم‌مقام معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح در حال حاضر در شهر مقدس قم اجرایی شده است و با توجه به فعالیت ۴۰ مدرسه علمیه پایه اول که دارای طلاب با مدرک سیکل، دیپلم و لیسانس هستند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال هر کدام، چهار جلسه در طرح پنجشنبه‌های میثاق حضور یابند.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه به دو مرحله دیگر طرح جامع میثاق طلبگی در پایان پایه سوم و پایه ششم - که طلبه وارد دوره آزاد حوزه می‌شود - اشاره کرد و گفت: در این دو مقطع با توجه به اینکه طلاب تا حدودی با مقدمات حوزوی بودن آشنا شده و رنگ و بوی حوزه را به خود گرفته‌اند، طرح میثاق دوم و سوم در بازه زمانی چند روزه و با ارائه مطالب متنوع و ویژه نسبت به ارزیابی مجدد طلاب و میزان پیشرفت آنان در ابعاد علمی، تربیتی، تهذیبی به اجرا خواهند گذاشت.

منبع: