رئیس فرهنگسرای رسانه:
فعالیت ۲۵ هزار پژوهشگاه آمریکایی برای تغییر ارزش‌های دینی و قرآنی
رئیس فرهنگسرای رسانه با بیان اینکه امروز در ۲۵ هزار پژوهشگاه و گروه‌های مطالعاتی آمریکا پرونده جمهوری اسلامی ایران و تغییر ارزش‌های دینی و قرآنی ما قرار دارد، گفت: تعداد اسلام‌شناسانی که آن‌ها تربیت کرده‌اند بیش از دانشجویان اسلام‌شناسی دانشگاه‌های ما در کل کشور است.
كدخبر: 43932
1397/09/07
به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ علی‌محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر راهکار‌های موفقیت در جنگ‌رسانه‌ای فعلی که در فضای مجازی علیه اسلام و مبانی دینی به راه‌انداخته شده، گفت: از زمان‌های قدیم تا به امروز هر جنگی که صورت می‌گرفت ابتدا سران دو طرف به دنبال میزان لشکر، سواران و ادوات جنگی طرف مقابلشان بودند تا بتوانند براساس این آمار و اطلاعات در جنگ پیروز شوند؛ امروز هم اگر ما بپذیریم که در یک جنگ رسانه‌ای هستیم ابتدا باید ببینیم که دشمن چه در دست دارد تا بتوانیم خود را برای مقابله و پیروزی قدرتمند در مقابل آنها آماده کنیم.
وی ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای باید بدانیم که دشمن چه تدارکاتی را برای جنگ آماده کرده و ما چه تدارکی برای آن دیده‌ایم؛ امروز روی میز تمام ۲۵ هزار پژوهشگاه و گروه‌های مطالعاتی که در آمریکا وجود دارد، عموما پرونده جمهوری اسلامی ایران و به نوعی ارزش‌های دینی و قرآنی ما قرار دارد؛ جالب است بدانید تعداد اسلام‌شناسانی که آن‌ها تربیت کرده‌اند بیش از دانشجویان اسلام‌شناسی دانشگاه‌های ما در کل کشور است.
اسماعیلی افزود: آن‌ها در بحث ارزش‌های دینی به خصوص مهدویت ورود جدی دارند و با توجه به مطالعاتی که انجام شده، به این نتیجه رسیده‌اند، که مهدویت دیگر یک داستان نیست بلکه یک واقعیت است که به زودی جهان شاهد این اتفاق خواهد بود، لذا از امروز خودشان را آماده این اتفاق کرده‌اند.
هر آیینی ایدئولوژی و فکر خود را بسته‌بندی و لایه‌بندی می‌کنند
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: در دنیای معاصر امروز هر آیین و مسلکی حرف، ایدوئولوژی و فکر خود را بسته‌بندی کرده و در قالب فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و تولیدات رسانه‌ای عرضه می‌کند؛ در این جریان هیچ مکتبی را نمی‌بینید که حرف، انتقادات و نظراتش را به صورت علنی بیان کند و همه آنها‌ موضوعات را بسته‌بندی رسانه‌ای می‌کنند؛ حال جالب است بدانید که تا امروز بیش از ۶۰ فیلم سینمایی ساخته‌اند که محوریت آن‌ها بحث آخرالزمان است.
وی در ادامه به ایکنا گفت: جالب‌تر این است که در تمامی این فیلم‌های سینمایی، حتی یک‌بار هم اسمی از حضرت مهدی(عج)، نمی‌برند و تنها شما یک موجود فضایی، ماورایی و امثال آن را مشاهده می‌کنید که همراه با یک لشکر و شکل و شمایل عجیب وارد زمین می‌شوند و نماد‌های دنیای غرب از جمله کاخ سفید و پرچم آمریکا را به نمایش می‌گذارند. این موجودات افسانه‌ای وارد زمین شده و هویت و زندگی مردم را تهدید می‌کنند و در نهایت نجات‌دهنده زندگی مردم، نیرو‌های آمریکایی هستند که با تمام خطر آن‌ها را شکست می‌دهند و به دنیا نشان می‌دهند که خطراتی که دنیا را تهدید می‌کرد توسط ما رفع شد.
اسماعیلی اضافه کرد: آن‌ها در پس این فیلم‌ها این منظور و مضمون را بیان می‌کنند که اگر امروز تجهیزات و سلاح‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند و صنایع نظامی و تسلیحاتی آن‌ها اولین و پرسود‌ترین بیزینس دنیا می‌شود علتش این خطرات احتمالی است که باید برای برخورد با این اتفاقات آماده باشند.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی گفت: در این جریان که طبیعتا ما یک‌طرف ماجرا هستیم، باید برای آن تدارک لازم را ببینیم و اگر بپذیریم که این جنگ رسانه‌ای واقعیت دارد و شعار نیست، پس ضروری است که بنشینیم و فکر کنیم چگونه می‌توانیم در آن حضور داشته باشیم تا پیروز شویم. راه منطقی در این جریان این است که جمع‌هایی از نخبگان و کارشناسان تشکیل بشوند و با محوریت بحث اسلام و ارزش‌های دینی، اسلامی، مهدویت و خطری که دین و دنیای ما را تهدید می‌کند، راهکار و پیشنهاد ارائه دهیم.
باید در این مسیر گفت‌وگو کنیم و راه‌حل‌های منطقی و مناسب را طراحی کنیم
وی با بیان اینکه باید در این مسیر گفت‌وگو کنیم و راه‌حل‌های منطقی و مناسب را طراحی کنیم، اظهار کرد: وقتی ما از مقابل درب آهنگری عبور می‌کنیم قطعات گداخته شده آهن را می‌بینیم که روی سندان رفته و آنقدر چکش‌کاری می‌شوند تا به شکل زیبا و مطلوب برسند. ما ناگزیر هستیم طرح‌ها و ایده‌های خودمان را چکش‌کاری کنیم. اگر به این حضور در اتاق‌های فکر تن ندهیم بودجه و امکانات محدودی را هم که داریم بدون بهره‌وری و کارآمدی لازم از دست خواهیم داد.
اسماعیلی ادامه داد: دنیای رسانه و تولید محتوای امروز به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود و طبیعتا همینطور که شما به بازار لوازم خانگی مراجعه می‌کنید و در آنجا به دنبال لوازمی می‌روید که امکانات و خدمات بیشتری را ارائه می‌کنند، رسانه هم اینطور است و قطعا تولیداتی که حرفه‌ای‌تر و تکنیکی‌تر آماده شده‌اند، خریدار بهتری دارند و با اقبال بیشتری مواجه می‌شوند.
 
قلب و روح نسل جوان امروز از تولیداتی سیراب شده است که متعلق به ما نیست
وی بیان کرد: متاسفانه در این مسیر باید بپذیریم که قلب و روح نسل جوان امروز از تولیداتی سیراب شده است که متعلق به ما نیست؛ حقیقت این موضوع را هم باید از معلمینی سوال کنید که هر روز با کودکان ما سروکار دارند و از آن‌ها می‌توانیم بپرسیم که فرزندان ما تا چه حد مبانی اعتقادی محکم و قوی دارند. به نظر می‌رسد که فضا مقداری ناراحت کننده است و ما این نگرانی را هم باید بپذیریم و برایشان کاری بکنیم.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در پایان گفت: در عین حال که ضرورت تزریق فضای امید و نشاط در جامعه احساس می‌شود، معتقدیم باید دقت بیشتری داشته باشم تا از واقعیت‌های جامعه غفلت نکنیم؛ به این معنی که به یک باره با نسلی که تفاوت بسیاری با آن‌چیزی که آرمان‌های اسلامی و انقلابی ما به آن تاکید دارند، مواجه شویم؛ فکر را به راحتی نمی‌توان تغییر داد و اگر فکر و یا اندیشه‌ای در کودکی و نوجوانی شکل گرفت و شاخ و برگ پیدا کرد دیگر نمی‌توانیم به راحتی و تنها با یک سخنرانی و یا با یک فیلم سینمایی آن را عوض کنیم.
منبع: