400 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان بوشهر فعالیت دارند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مساجد این استان با برخورداری از 400 کانون فرهنگی هنری فعال از استان های پیشتاز در کشور است.
كدخبر: 43467
1397/08/26

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی شامگاه جمعه درجریان بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر افزود: با توجه به این ظرفیت مطلوب کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با استفاده از تجربیات هم در راستای فعالیت بهتر گام بردارند.
وی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بازوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که باید هدف همه آنها در اجرای برنامه‌های فرهنگی خودجوش همراهی با این اداره کل باشد.
ماحوزی ادامه داد: کسب 2 سال پیاپی مقام برتر در حوزه قرآنی کشور توسط استان بوشهر نشان از تلاش و زحمات کانون های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ قرآنی در این استان است.
وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان مسجد سرمایه های ارزشی هستند که علاوه بر عبادت به کارهای فرهنگی و هنری می‌پردازند.
ماحوزی یادآور شد: وجود کتابخانه در کانون های فرهنگی و هنری از الزامات است که در این زمینه اداره کل ارشاد بوشهر آماده هرگونه همکاری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: برنامه های کانون باید در این هفته در قالب جشن بهار مهربانی و با شور و نشاط همراه باشد.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر افزود: کانون های فرهنگی و هنری شناسنامه مساجد هستند.
علیرضا پولاد افزود: سعی داریم با امضا تفاهم نامه با امور کتابخانه های عمومی استان و راه اندازی کتابخانه در کانون های مساجد تاثیرات کتاب را در جامعه بیشتر کنیم.
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: کانون ها باید برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی همایش تجلیل از چهره‌های انقلابی مسجد را برگزار کنند.
پولاد همچنین به ثبت و ارسال گزارش های فعالیت در سامانه تاکید کرد و افزود: کانون ها باید فعالیت و اجرای برنامه‌های مختلف را در سامانه مربوطه بارگزاری کنند تا بودجه و اعتبار مورد نیاز آنها تامین شود.

منبع: