آیت الله مکارم شیرازی:
جلوی خونریزی ها باید در جهان اسلام گرفته شود
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: اسلام دین صلح و برادری است؛ بنابراین همه باید تلاش کنند تا جلوی خونریزی در ممالک اسلامی گرفته شود.
كدخبر: 42320
1397/08/20

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، دفتر آیت الله مکارم شیرازی روز شنبه اعلام کرد که وی دردیدار رییس شورای عالی صلح افغانستان و هیات همراه با تاکید بر اهمیت صلح و مقابله با خونریزی درکشورهای اسلامی، بویژه افغانستان، این موضوع را مورد تصریح آموزه های دینی و قرآن کریم دانست و افزود: ما مسلمان هستیم و باید پایبند به آیات صریح قرآن باشیم که درباره برادرکشی و اختلاف هشدار جدی می دهد.
وی با بیان اینکه ما با مردم شریف افغانستان رابطه و اشتراکات دینی، فرهنگی و اعتقادی بسیاری داریم، گفت: آنچه باعث ناراحتی شما است، موجب ناراحتی ما می شود؛ در مقابل هرآنچه باعث خوشحالی شما می شود موجبات خرسندی ما را فراهم می کند.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تشکیل گروه و اتاق فکری برای بررسی و آسیب شناسی ریشه های اختلاف و خون ریزی ها در افغانستان و کوتاه کردن دست اجانب از این کشور، تصریح کرد: باید بررسی شود که چرا در این کشور صلح برقرار نمی شود و هر روز شاهد برادرکشی و خونریزی هستیم.
وی همچنین محروم ماندن بخشی از جوانان کشور افغانستان از تحصیل به دلیل محرومیت مالی را موضوعی تاثر برانگیز برشمرد و گفت: سرمایه هر جامعه و کشوری جوانان هستند و اگر به این قشر بها داده نشود و از استعداد و نبوغ آنان استفاده نشود، خود را از ظرفیت مهمی محروم کرده ایم.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل بانک خون امام حسین(ع) در افغانستان در ایام محرم ، آن را ابتکار جالبی دانست و بر لزوم اجرای این طرح در کشورهای مختلف اسلامی تاکید کرد و افزود: این مساله هم جلوی انحراف ها در عزاداری ها را می گیرد و هم سبب می شود به وسیله همین خون ها عده ای از مرگ حتمی نجات پیدا کنند.

منبع: