در ایام اربعین حسینی انجام شد؛
فعالیت ششصد معلم قرآنی برای تلاوت صحیح سوره های کوتاه قرآن
بیش از ششصد معلم قرآنی وابسته به مرکز قرآن کریم آستان مطهر عباسی به همراه تعدادی از خادمان افتخاری به آموزش صحیح قرائت سوره‌های کوتاه قرآن کریم پرداختند.
كدخبر: 42253
1397/08/17

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، بیش از ششصد معلم قرآنی وابسته به مرکز قرآن کریم آستان مطهر عباسی به همراه تعدادی از خادمان افتخاری در ایام اربعین حسینیبه آموزش صحیح قرائت سوره های کوتاه قرآن کریم پرداختند.

این اقدام برای ششمین سال متوالی در دویست مرکز قرآنی در برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد، المثنی، نجف اشرف، بابل، شهرستان الهندیه و مرکز شهر کربلا و در جاده های منتهی به کربلای معلی صورت گرفت.

در این طرح قرآنی، زائر به قرائت سوره های قرآنی اقدام می‌کند و معلم نیز پس از تصحیح نمودن قرائت، خطاها را در فرمهای آموزشی مربوط به مخارج حروف قرآنی و حرکات حروف مشخص می نماید و آن را به زائرمی دهد.

طبق گزارش مرکز قرآن کریم آستان مطهر عباسی، بیشترین کسانی که از این طرح قرآنی بهره برده اند کودکان و نوجوانان و کم سوادانی هستند که از اکمال تحصیلات محروم مانده اند و همچنین زائران خارجی غیر عربی که در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده اند.

 مرکز قرآن کریم آستان مطهر عباسی در راستای اجرای برنامه های قرآنی خود ویژه اربعین حسینی، به افتتاح مراکز آموزش تلاوت صحیح سوره های قرآنی که در نماز قرائت می شوند، اقدام نمودند. این طرح قرآنی با نظر به اینکه نماز عمود دین است و اگر مورد قبول قرار گیرد تمامی اعمال دیگر مورد قبول قرار می گیرند و اگر مورد قبول قرار نگیرد دیگر اعمال هم مورد قبول قرار نمی گیرند؛ اجرا می گردد و بر سوره هایی که در نماز های واجب و مستحب قرائت می گردد؛ تمرکز می نماید. زیرا برخی از زائران این سوره های مهم را به شکل صحیح قرائت نمی کنند و این در مهمترین رکن از ارکان نماز مشکل ایجاد می کند.

در این راستا، زائران محترم نیز ضمن تقدیر و تشکر از مرکز قرآن کریم جهت اهتمام به اجرای طرحهای قرآنی، این طرح قرآنی را از مهمترین طرح‌های آموزشی قرآنی قلمداد نمودند که در مورد قبول قرار گرفتن اعمال تاثیر بسزایی دارد.

منبع: