مسئول دبیرخانه شورای حوزه‌های علمیه:
ولایتعهدی مامون به امام رضا(ع) برای نابودی قداست شیعه بود
مسئول دبیرخانه شورای حوزه‌های علمیه گفت: مامون با پیشنهاد ولایتعهدی به امام رضا(ع) دنبال لکه‌دار کردن جریان مظلومیت و قداست شیعه بود.
كدخبر: 42248
1397/08/17

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رنجبریان در مراسمی که به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر و در مسجد امیر برگزار شد، درباره علت اینکه چرا مامون امام را در جایگاه ولایتعهدی قرارداد، گفت: همه می‌دانستند که حق امامت به جفا از ائمه معصومین(ع) غصب شده بود و به خصوص پس از حادثه تلخ عاشورا عذاب وجدان در بین عموم مسلمانان شکل گرفت که با جانشینان پیامبر(ص) چه کردند.

مسوول دبیرخانه شورای حوزه‌های علمیه  افزود: شیعیان با وجود خفقان فعالیت داشتند حتی امام سجاد(ع) نیز در غالب دعا بسیاری از معارف دین را بیان کردند پس از ایشان نیز زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد داشتند. با این روال جریان سیاسی قوی برای شیعه شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبریان بیان داشت: با معارفی که بیان شده بود اگرچه مامومن در صدر حکومت قرار داشت اما همه از او این سوال را داشتند که حق امامت چه می‌شود بر همین اساس پایه‌های حکومت مامون سست بود.

مسوول دبیرخانه شورای حوزه‌های علمیه با بیان اینکه همواره حکومت‌ها مراقب بودند که مخالفان آنها در مسند مظلومیت و قداست قرار نگیرند، اظهار داشت: جریان شیعه در زمان مامون بسیار قوی شده بود در عین حال قبای مظلومیت و قداست را بر تن داشتند.

وی افزود: مجموع این شرایط و ارتباطات امام رضا(ع) با مردم سبب مامون به فکر چاره افتاده و آن را در این دید که جریان تشیع را آلوده حکومت کند که این سلاح از آنها گرفته شود که حق ما غصب شده است و اینکه با این اقدام مظلومیت و قداست او از بین رفته و ارتباطات ایشان با مردم محدود شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبریان گفت: ارتباط مردمی همواره برای ائمه معصومین(ع) یک اصل اساسی بوده است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امام رضا(ع) با وضعیت عادی حرکت نمی‌کنند و بازماندگان را نگران می‌کنند که من با میل خود نمی‌روم، امام رضا(ع) در شهرهای مختلف آیات امامت و ولایت را مطرح می‌کنند.

وی افزود: امام رضا(ع) به صورت علنی با ولایتعهدی مخالفت می‌کنند، اطرافیان هم می‌گویند تا این حد ولایتعهدی را حقیر ندیده بودیم.

منبع: