طراحی سند چشم‌انداز وظایف کارگزاران مساجد در بوشهر
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تدوین سند چشم‌انداز جامع شرح وظایف کارگزاران دینی مساجد را از سوی دستگاه‌های فرهنگی، نهادهای دانش‌بنیان مردمی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سپاه پاسداران، ستاد اقامه نماز و سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار شد.
كدخبر: 42219
1397/08/15

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ نخستین جلسه شورای عالی رسیدگی به امور مساجد در محل دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر ظهر امروز، ۱۴ آبان برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در این جلسه با بیان اینکه مساجد از شئون ولایت فقیه هست، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز در کنار سازمان اوقاف و امور خیریه برای اشراف و ارتباط با سایر ائمه جماعات مسجد و خادمان مساجد باید بسیج شوند و به منظور مدیریت بهتر کارکردهای مختلف مساجد با نگاه و هم‌اندیشی جمعی برنامه‌ریزی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه بر اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون و ائمه جماعات تاکید کرد و افزود: کارگزاران دینی مساجد و خادمان فرهنگی مساجد به برپایی و اقامه نماز جماعت و بیان احکام دینی و پاسخ به شبهات اهتمام ویژه داشته باشند.

سند چشم‌انداز جامع شرح وظایف کارگزاران دینی مساجد

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: باید سند چشم‌انداز جامع با شرح وظایف کارگزاران دینی مساجد، توسط دستگاه‌های فرهنگی، نهادهای دانش‌بنیان مردمی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سپاه پاسداران، ستاد اقامه نماز، سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی و حامد فکوری، فعال رسانه‌ای به عنوان مسئول روابط عمومی و شبکه تبلیغی شورای عالی رسیدگی به امور مساجد تعیین و این سند با حضور سایر اعضای حقیقی و حقوقی نهادینه و بومی‌سازی شود.

 وی همچنین در ادامه پیشنهاد کرد تا بانک جامع اطلاعات به‌روز فرهنگی و سایر فعالیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، جهادی و نخبگانی مساجد در استان بوشهر تشکیل و راه‌اندازی شود.

برگزاری دوره آموزشی شیوه مدیریت مسجد ویژه ائمه جماعات و کارگزاران

 نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در پایان نیز برای آموزش شیوه مدیریت مسجد برگزاری دوره آموزشی و تحلیلی با محوریت «درس اخلاق و مدیریت مسجد» ویژه ائمه جماعات و کارگزاران دینی مساجد در بوشهر را خواستار شد.

منبع: