امام جمعه دیلم:
زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان دیلم تقویت شود
امام جمعه دیلم گفت: فرهنگ عمومی مربوط به عامه مردم است که باید زیرساختهای لازم برای این امر مهم در جامعه فراهم شود.
كدخبر: 42206
1397/08/15

 

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری عصر دوشنبه در سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم ضمن تسلیت به مناسبت سه حادثه بزرگ در آخر ماه صفر رحلت جانگداز رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) و امام رضا (ع) گفت: قطعا اگر زحمات و تلاش‌های نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران و نیروهای امدادی نبود ما نمی توانستیم در فضایی امن مراسم بزرگ پیاده روی اربعین را برگزار کنیم و این حماسه خودجوش با همکاری و همدلی این عزیزان و عنایت پروردگار بخوبی و باشکوه برگزار شد.

وی برگزاری مراسم اربعین حسینی را حاوی دستاورهای بزرگی برای جامعه شیعه و جهان اسلام دانست و افزود: مظهر این نمایش وحدت بین مسلمانان و دو کشور عراق و ایران  بود که جلوه هایی از ایثار را در این مراسم مشاهده کردیم.

وی ١۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی را به همه خدمتگزارانی که در مسیر رشد وتعالی فرهنگ عمومی جامعه قدم بر می دارند تبریک گفت و اظهار داشت: فرهنگ عمومی مربوط به عامه مردم است که باید زیرساخت‌های لازم برای این امر مهم در جامعه فراهم شود و باید با انسجام بیشتری جایگاه شورای فرهنگ عمومی را در بین مردم تبیین کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم  با بیان اینکه پیامبر (ص) بهترین سرمشق و الگوی تمامی انسان‌ها است خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در آستانه مراسم زیارت ازبعید پیامبر اسلام (ص) هستیم تمام سعی و تلاش خود را در جهت آشنایی هرچه بیشتر جامعه نسبت به تبیین وگسترش فرهنگ نبوی بیش از پیش داشته باشیم و ارادت خود را نسبت به پیامبراسلام (ص) و اهل‌بیت(ع) نشان داده و از فرامین و دستورات  آنها در زندگی و جامعه پیروی کنیم.

رشد و پیشرفت فرهنگ بومی منطقه

فرماندار شهرستان دیلم  نیز خواستار هماهنگی بیشتر اعضا در راستای برگزاری مراسم پیش رو شد و افزود: زیارت ازبعید به دلیل تقارن با سالروز ارتحال پیامبر اسلام (ص) فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی جوانان با سیره پیامبر اسلام (ص)  است لذا باید از این فرصت‌ها بدست آمده نهایت استفاده و بهره را ببریم.

عبدالامیر قاسمی شورای فرهنگ عمومی را بستری مناسب برای رشد و پیشرفت فرهنگ بومی منطقه دانست و تصریح کرد: آسیب‌های فرهنگی و مسائل مهم را می‌توانیم  به کمک اساتید  دانشگاه‌های موجود درشهرستان  شناسایی و سپس با اجرای طرحهای مختلف سعی و تلاش خود را در جهت اجرای برنامه های هدفدار و تقویت فرهنگ عمومی شهروندان در دستور کار قرار داد.

وی به انجام برنامه های فرهنگی هنری شهرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی با ساماندهی و نظارت بیشتر در چارچوب و مقررات تاکید کرد و اظهار داشت: آسیب شناسی برنامه های فرهنگی هنری در شهرستان با محوریت دبیر شورای فرهنگ عمومی و همکاری نهادها و ادارات شهرستان می‌تواند سبب ارتقای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان شود.

توسعه برنامه‌های فرهنگی

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی دیلم ضمن ارائه گزارش از مجموع فعالیتهای فرهنگی انجام شده در ایام ماه محرم وصفر و تسلیت به مناسبت ٢٨ صفر گفت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی تاثیر بسزایی در راستای ارتقای سطح فرهنگ و شناسایی جامعه دارد و تداوم و اجرای برنامه های مهم در این راستا می تواند کمک بسیار بزرگی در راستای این موضوع بسیار مهم در هر بخشی داشته باشد.

وی افزود: فرهنگ یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جامعه است و عنصر فرهنگ برای ثبات و قوام جامعه از اساسی ترین موضوعات به شمار می‌رود، از این رو حوزه فرهنگ و اهمیت دادن به آن در جامعه بسیار مهم است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از امام جمعه (رئیس شورای فرهنگ عمومی) و فرماندار شهرستان دیلم به دلیل حمایت و حضور در برنامه های فرهنگی اظهار داشت: با نزدیک شدن به دهه آخر ماه صفر به منظور نکوداشت مقام پیامبر اکرم (ص) امید است مراسم قرائت زیارت ازبعید همچون سال‌های گذشته با تدابیر اندیشیده شده از طرف اعضای  شورا و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بخوبی برگزار شود.

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم با حضورامام جمعه، فرماندار، معاون سیاسی فرمانداری، دبیر شورا و اعضاء در دفتر امام جمعه با محوریت سه موضوع برنامه ریزی و هماهنگی برای مراسم رحلت رسول اکرم(ص)، گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی و مراسم زیارت پیامبر (ص) ازبعید برگزار شد و در ادامه اعضاء شورا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوعات دستور جلسه بیان کردند.

 

منبع: