مدیرکل کمیته امداد بوشهر خبر داد؛
بهره‌مندی پنج‌هزار مددجوی بوشهری از آموزش‌های امداد و نجات
بوشهر - مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از بهره مندی پنج هزار مددجوی بوشهری از آموزش های امداد و نجات تا پایان امسال خبر داد.
كدخبر: 42203
1397/08/15

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، احمد لطفی صبح دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزش مدیریت بحران و امداد و نجات مددجویان گفت: ارتقای سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش مدیریت بحران و امداد و نجات، از موضوعات مهم و مورد توجه کمیته امداد به شمار می رود.

وی به ضرورت آشنایی مددجویان تحت حمایت با دوره‌های امداد و نجات تاکید کرد و افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با جمعیت هلال احمر استان هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت استان از ابتدای سال جاری تا کنون آموزش‌های مدیریت بحران و امداد و نجات را فرا گرفتند که انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به پنج هزار نفر برسد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر آشنایی مددجویان با مسائل خطرساز در محیط کار و زندگی، آشنایی مقابله با زلزله، سیل و آتش سوزی را از جمله این دوره های آموزشی بر شمرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش این مهارت‌ها به مددجویان باعث می‌شود تا آنان در مواقع مواجه شدن با حوادث غیر مترقبه به طور صحیح و آگاهانه عکس العمل نشان داده و با بکارگیری تکنیک‌های اصولی خسارت‌های احتمالی را به حداقل برسانند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر مددجوی تحت حمایت از سوی سازمان جمعیت هلال احمر استان دوره امداد و نجات را فرا گرفتندکه در کنار آن تعداد ۲۰۰ نفر از همکاران نیز در این دوره ها شرکت کردند.

وی گفت: برگزاری این دوره ها به صورت رایگان بوده و در پایان دوره، برای افراد آموزش دیده گواهینامه آموزشی صادر شده است.

 

منبع: