توجه به خانواده و کودک و نوجوان به صورت ویژه در دستور کار ستاد عالی مساجد قرار دارد
مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور توجه به مقاطع سنی کودکان و نوجوانان را از رویکردهای جدی ستاد دانست و گفت: برنامه ها در این حوزه به صورت ویژه تدوین و اجرایی می شوند.
كدخبر: 42200
1397/08/15

 

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، آئین تکریم و معارفه سرپرست سابق و جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( 15 آبان ) با حضور مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل و دبیر ستاد هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان در یاسوج برگزار شد.

 

حسین براتی، مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این آئین، گفت: با توجه به اینکه تغییر و تحول در اداره، نهاد و یا هر سازمان امری طبیعی به نظر می رسد، حسب ماموریت رئیس ستاد عالی مساجد کشور در این نشست حضور پیدا کردم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از نماینده سابق و فعلی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: توجه نمایندگان ولی فقیه در استان ها فرصت و ظرفیت ارزشمندی برای دبیرخانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت فرهنگ محسوب می شود.

 

براتی از اینکه علما و نمایندگان ولی فقیه با دغدغه نسبت به کانون ها توجه دارند سخن به میان آورد و اضافه کرد: این دغدغه فرصت و دقتی را می طلبد تا با ترسیم مسیر برای کانون های فرهنگی و هنری، فعالیت ها را به پیش ببریم.

 

این مسئول فرهنگی کشور به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه معظم له فرمودند:«من سفارش می کنم کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید» اشاره و تاکید کرد: این قسمت از بیانات رهبری توجه به امورات و فعالیت های فرهنگی و همچنین توجه به نسل نوجوان و جوان جامعه را بیان و این موضوع یک ضرورت برای حوزه فرهنگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان که به سایر حوزه های فرهنگی و هنری زیرمجموعه توجه دارد، نسبت به کانون های فرهنگی مساجد نیز اهتمام ویژه داشته و دارد.

 

براتی با بیان اینکه ماموریت شورای سیاست گذاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری با نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترسیم شده، اضافه کرد: با توجه به احیای مجددماموریت مساجد، نشست های این شورا در سطح ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر وزاری عضو و همچنین دستگاه های عضو تشکیل شد.

 

این مسئول ابراز داشت: نشست ستادهای استانی نیز بعد از اعلام اساسنامه با حضور نمایندگان ولی فقیه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های عضو در هر استان برای تقویت کانون ها برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور یادآور شد: طبق نگاه جدید اساسنامه، شورای سیاست گذاری ستاد و همچنینسند تحول ستاد عالی دو رویکرد به صورت جدی در دستور کار قرار می گیرد.

 

براتی توجه به مقاطع سنی کودکان و نوجوانان را از رویکردهای جدی دانست و ادامه داد: برنامه ها در این حوزه به صورت ویژه تدوین و اجرایی می شوند.

 

این مسئول فرهنگی ماموریت های ستاد کانون های فرهنگی و هنری را با حمایت و نظارت مدیران کل موثر و ارزشمند خواند و تصریح کرد: در رویکرد دوم بحث خانوادهمدنظر بوده و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید ویژه ای برای برنامه ریزی کانون ها در این حوزه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

 

وی در ادامه، به خدمات ارزشمند رئیس سابق ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان که از سال 79 آغاز شد اشاره و یادآور شد: وقتی شاهد پویایی در کانون های فرهنگی هستیم، می توان گفت این پویایی محصول فعالیت های پدر معنوی یعنی مسئول دبیرخانه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و کارکنان استان است.

 

مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور توجه به ظرفیت های درونی هر استان را مورد تاکید رئیس ستاد عالی مساجد کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی و اقدامات انجام شده، اعتماد به جوانان هر مجموعه صورت گرفت و این نشان از بالندگی پرسنل دارد.

 

براتی انتخاب جوانان به عنوان رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری در استان ها را محصول نگاه ارزشمند رئیس ستاد عالی، مدیران کل و مجموعه های استانی خواند و اظهار امیدواری کرد، علیرضا دولت آبادی به عنوان سرپرست جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری بتواند با توان و انرژی مضاعف و همچنین خرد جمعی، در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های ابلاغی تلاش داشته باشد.

 

وی ضمن تاکید بر این نکته که تنها کار افراد می تواند بر روی قضاوت در مورد آنها تاثیرگذار باشد، گفت: هیچ چیز به غیر از کار، فعالیت و تلاش در راستای ماموریت های محوله نمی تواند انسان ها را قضاوت و معرفی کند.

 

شایان ذکر است، در پایان این آئین از زحمات 18 ساله حجت الاسلام رضا قاسمی، رئیس سابق تجلیل و علیرضا دولت آبادی با حکم دکتر حبیب رضا ارزانی، به عنوان سرپرست جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

منبع: