نمایش خدمت بیست روزه کانون‌های مساجد به زائران حسینی
نمایشگاه عکس موکب‌های مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شامل ٢٣ تابلو عکس، انعکاس ‌دهنده‌ فعالیت این موکب‌ها در دوره بیست روزه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، است.
كدخبر: 42198
1397/08/15

 

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، در آستانه عظیم‌ترین اجتماع و پیاده‌روی مذهبی جهان، این ستاد با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در قالب ستاد مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اقدام به برپایی موکب‌های اربعین حسینی کرد.

 

موکب‌های مردمی کانون‌های مساجد در ایام اربعین در شهرهای مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان و شش موکب نیز با مشارکت جوانان عراقی و ایرانی در کشور عراق در شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین پذیرای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی بودند.

 

پس از ایام اربعین و جمع‌آوری موکب‌ها، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اقدام به برپایی نمایشگاه عکس از فعالیت این موکب‌ها کرد. این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ زیارت و خدمت‌رسانی و نشان دادن مودت و برادری میان ملت ایران و عراق برپا شد تا لحظات نابی از این انسجام و محبت دوسویه را در قاب تصویر به نمایش بگذارد.

 

این نمایشگاه شامل ٢٣ تابلو عکس در ابعاد ٥٠ در ٧٠ سانتی‌متر است که از میان عکس‌‌های انعکاس دهنده‌ی فعالیت موکب‌های مردمی کانون‌های مساجد در دوره بیست روزه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، انتخاب و به نمایش گذاشته شده است.

 

نمایشگاه عکس موکب‌های اربعین از شنبه ١٢ آبان در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده است و نمایش آثار آن تا سه شنبه ١٥ آبان ادامه دارد. علاقمندان می توانند ‌همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ٣ بعدازظهر با حضور در میدان بهارستان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نمایشگاه عکس بازدید کنند.

    

 براساس این گزارش «موکب سیده الخدیجه (سلام الله علیها)» به میزبانی کانون فرهنگی هنری رویش از استان قم در (شارع امام علی(علیه السلام)، ابتدای شارع الرسول (صلوات الله علیه) و «موکب امام مهدی (عج)» به میزبانی کانون بقیه‌الله قم در (مسیر کوفه به کربلا، طریق العلماء قبل از پل ذالکفل(جسر الکفل) در شهر مقدس نجف اشرف استقرار داشتند.

 

موکب‌های مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کربلای معلی نیز به میزبانی استان‌های ایلام و مازندران و مزین به نام‌های مقدس «حضرت زهرا (سلام الله علیها)» و «علمدار کربلا» به ترتیب در (حی رمضان، مدرسه قمر بنی هاشم (علیه السلام) و (باب القبله، پشت منطقه سعدیه، جنب هتل قریشی، مرکز اسلامی و حسینیه زباطیه) مهیای پذیرایی از زائران و مشتاقان امام حسین (علیه السلام) بودند.

 

موکب «خادمین جوادالائمه (ع)» به میزبانی جوانان‌ کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی در شهر مقدس کاظمین واقع در (شارع امام علی (علیه السلام)) و موکب فردوس به میزبانی استان خراسان جنوبی با استقرار در (ابتدای بلوار صاحب الزمان (عج) به ارائه خدمت به زائران می پرداختند.

 

 موکب‌های مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرهای مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم با نام‌های «نورالحسین(ع)» در (کرمانشاه، میدان امام خمینی(ره)) «شهید علمدار» (مهران، روبروری هنگ مرزبانی، مسجد جامع) «امام رضا (ع)» در (شلمچه) و «موکب ولایت» در(چذابه، نرسیده به پایانه) در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی استقرار داشتند.

 

موکب‌های مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد با شعار " الحسین یجمعنا" برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را همراه با اطعام و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تدارک دیده بودند.

 

منبع: