آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان به ایستگاه پایانی رسید+اسامی برگزیدگان
آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام برگزار شد و برای اولین‌بار امسال در هر کدام از رشته‌ها سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که باید در دوره‌های آمادگی که تدارک دیده می‌‌شود حضور یابند.
كدخبر: 42164
1397/08/14

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام 13 آبان‌ماه برگزار شد.

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم کار خود را آغاز کرد، در این آزمون 13 قاری و 17 حافظ کل قرآن و مجموعاً 30 نفر از 18 استان کشور حضور دارند که در نهایت از بین آنها دو نفر در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده‌های ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام معرفی می شوند.

گفتنی است در این دوره در رشته قرائت تحقیق، علی بخشی از استان اصفهان، ابوالفضل قاسمی از استان تهران، محمد زنجانی از خراسان جنوبی، عبدالغفور جوهرچی از خراسان رضوی، داوود قربانعلی از سمنان، عبدالله محمدی‌نژاد از سیستان و بلوچستان، احمد دباغ از قم، محمد عرفانی سلیمی از کردستان، مسعود غلامی از کرمانشاه، کریم عظیمی گیلان، محمدطاهر میرزایی از مرکزی و عباس فلاح و مسعود حسن‌آبادی از یزد برای حضور در این آزمون دعوت شده‌اند.

همچنین در رشته حفظ کل قرآن نیز مهدی محمدقاسمی از اصفهان، حامد فتاحی از آذربایجان غربی، جواد فتحی اکبرآبادی از تهران، عبدالجلیل اسدالهی از خراسان جنوبی، محمد کریمی از خراسان رضوی، عبدالاحد دادی از سیستان و بلوچستان، جاسم طیبات و سعید حسن‌شاهی از فارس، سعید علی‌‌اکبری از قزوین، عباس چراغی از قم، رئوف باقی از کردستان، ایوب همتی‌نیا از کرمانشاه، محمدتقی فیض‌آبادی و سعید ماراماهی از گلستان، امیدرضا رحیمی از گیلان، حسن ابراهیمی از مرکزی و روح‌الله صفری از همدان برای رقابت حضور پیدا کردند.

ضمنا در این دوره تیم داوران این آزمون از یک ترکیب پنج نفره شامل امیر آقایی داور حسن حفظ، عباس امام‌جمعه داور بخش تجوید، صالح اطهری‌فرد داور بخش لحن، امین پویا داور بخش صوت و سعید رحمانی داور بخش وقف و ابتدا است، رئیس این هیئت داوران برعهده عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، است.

بدین ترتیب این رقابت یک‌روزه که با حضور تیم داوری پنج نفره متشکل از داوران کشوری و بین‌المللی کشورمان برگزار شد، نزدیک به 30 شرکت‌کننده در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم به رقابت پرداختند، این رقابت‌ها در نوبت صبح با رقابت حافظان کل قرآن کریم آغاز شد و تا نوبت بعدازظهر نیز ادامه یافت.

رقابت نیز به این شکل بود که از هر نفر سه سوال ۱۲ سطری پرسیده شد، رقابت‌های رشته قرائت تحقیق نیز از بعدازظهر آغاز شد و لحظاتی قبل نیز پایان یافت، در این بخش نیز سه قرعه از سوره مبارکه «زمر» برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود که هر کدام به صورت انتخابی یک قرعه را تلاوت کردند.

یادآور می‌شود در سال‌های گذشته پس از پایان آزمون، نمایندگان کشورمان بلافاصله معرفی می‌شدند اما امسال این شیوه تغییر کرده است. امسال در هر کدام از رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند که این افراد باید در دوره‌های آمادگی که در آینده تدارک دیده خواهد شد، حضور یابند

براین اساس در هر کدام از رشته‌ها، نفرات برتر چند دوره آموزشی که طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنند و پس از پایان آن اردوها، براساس نظر اساتید دوره، نمایندگان کشورمان به چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلامی معرفی می‌شوند.

 

نفرات برگزیده؛

در رشته قرائت تحقیق:

احمد دباغ از استان قم

عبدالغفور جوهرچی از استان خراسان رضوی

عبدالله محمدنژاد از سیستان و بلوچستان

 

در رشته حفظ کل قرآن کریم:

سعید علی‌اکبری از استان قزوین

امیدرضا حسینی از استان گیلان

سعید حسن‌شاهی از استان فارس

 

معرفی تاریخچه برگزیدگان؛

عبدالغفور جوهرچی شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق دارنده رتبه دوم رشته حفظ کل قرآن کریم در بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۶ و همچنین دارنده رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام است.

احمد دباغ نیز در پنج دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دو کشور ایران و عراق در رشته حفظ کل قرآن کریم و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم حائز رتبه شده است. بر اساس قانون مسابقات قرآن ایران، وی سال گذشته اجازه حضور در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن کریم را نداشت، اما امسال در رشته قرائت تحقیق این مجوز را دریافت کرده است.

سال گذشته و در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، محمدتقی کریمی‌فیض‌آبادی از استان گلستان در رشته حفظ کل قرآن و امیدرضا رحیمی از استان گیلان در رشته قرائت تحقیق به عنوان نماینده ایران حضور داشتند.

در پایان این آزمون نیز بیانیه هیئت داوران صادر شد و پس از آن نفرات برتر معرفی شدند.

یادآوری می‌شود، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، بهار سال آینده و همزمان با سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوی اسلامی ایران برگزار می شود.

 

منبع: