برگزاری آزمون انتخابی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان + اسامی
آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام امروز برگزار می‌شود و در نهایت برترین حافظ و قاری به عنوان نماینده‌های کشورمان در سال ۹۸ در این رقابت‌ حضور خواهند داشت.
كدخبر: 42145
1397/08/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام صبح امروز ۱۳ آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان وقت امروز در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم ادامه می‌یابد.
بر همین اساس در این آزمون ۱۳ قاری و ۱۷ حافظ کل قرآن و مجموعاً ۳۰ نفر از ۱۸ استان کشور حضور دارند که در نهایت از بین آنها دو نفر در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده‌های ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام معرفی خواهند شد.
در رشته قرائت تحقیق، علی بخشی از استان اصفهان، ابوالفضل قاسمی از استان تهران، محمد زنجانی از خراسان جنوبی، عبدالغفور جوهرچی از خراسان رضوی، داوود قربانعلی از سمنان، عبدالله محمدی‌نژاد از سیستان و بلوچستان، احمد دباغ از قم، محمد عرفانی سلیمی از کردستان، مسعود غلامی از کرمانشاه، کریم عظیمی گیلان، محمدطاهر میرزایی از مرکزی و عباس فلاح و مسعود حسن‌آبادی از یزد برای حضور در این آزمون دعوت شده‌اند.
همچنین در رشته حفظ کل قرآن نیز مهدی محمدقاسمی از اصفهان، حامد فتاحی از آذربایجان غربی، جواد فتحی اکبرآبادی از تهران، عبدالجلیل اسدالهی از خراسان جنوبی، محمد کریمی از خراسان رضوی، عبدالاحد دادی از سیستان و بلوچستان، جاسم طیبات و سعید حسن‌شاهی از فارس، سعید علی‌‌اکبری از قزوین، عباس چراغی از قم، رئوف باقی از کردستان، ایوب همتی‌نیا از کرمانشاه، محمدتقی فیض‌آبادی و سعید ماراماهی از گلستان، امیدرضا رحیمی از گیلان، حسن ابراهیمی از مرکزی و روح‌الله صفری از همدان برای حضور در این آزمون دعوت شده‌اند.
پیش از این نیز داوران این آزمون که شامل یک تیم پنج نفره است، معرفی شده که شامل امیر آقایی داور حسن حفظ، عباس امام‌جمعه داور بخش تجوید، صالح اطهری‌فرد داور بخش لحن، امین پویا داور بخش صوت و سعید رحمانی داور بخش وقف و ابتدا است. همچنین ریاست هیئت داوران این مسابقات برعهده عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، است.
سال گذشته و در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، محمدتقی کریمی‌فیض‌آبادی از استان گلستان در رشته حفظ کل قرآن و امیدرضا رحیمی از استان گیلان در رشته قرائت تحقیق به عنوان نماینده ایران حضور داشتند.
یادآوری می‌شود، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، بهار سال آینده و همزمان با سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوی اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: