مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم:
کسب نمره قبولی ۵۸ حافظ کل برای دریافت مدرک درجه ۱و۲
بهبودی با اشاره به اینکه ۹۶۶ نفر حائز دریافت مدرک تخصصی حفظ در آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شدند گفت: از این تعداد تنها ۵۸ حافظ به مرحله سوم برای دریافت مدارک درجه ۱و۲ راه یافتند.
كدخبر: 41193
1397/08/13

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، محمد حسین بهبودی در خصوص اعلام نتایج آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: دو هزار و 354 نفر در آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن حائز رتبه شده اند، شرکت کنندگان این مرحله از آزمون برای دریافت نتایج می توانند به سایت طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن مراجعه کنند.

 

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: مرحله اول سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته های حافظ سه جزء، 5جزء، 10 جزء، 20 جزء و حافظ کل 22 اردیبهشت ماه سال جاری با ثبت نام 9هزار و 30 نفر به صورت کتبی در سراسر کشور برگزار شد.

 

وی اظهارکرد: سه هزار و 882 نفر در آزمون کتبی مرحله اول حدنصاب نمره قبولی را کسب کردند که از میان آنها دو هزار 354 نفر برای شرکت در آزمون شفاهی مرحله دوم شرکت کردند. مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به صورت شفاهی در هفته پایانی شهریور ماه تا هفته اول مهر ماه  در سراسر کشور برگزار شد و در نهایت 966 نفر واجد دریافت مدرک تخصصی حفظ شدند.

 

بهبودی پیرامون تعداد نفرات واجد دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن در هر بخش آزمون مرحله دوم گفت: از میان شرکت کنندگان مرحله سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم  36 نفر در حفظ 3جزء،  132نفر در حفظ 5 جزء، 301 نفر در حفظ 10 جزء ، 105 نفر در حفظ 20جزء و 392 نفر در حفظ کل واجد دریافت مدرک شدند.

 

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: از 392 نفر حافظ کل قرآن کریم که در مرحله دوم واجد دریافت مدرک شده اند 58 نفر مجاز به شرکت در آزمون مرحله سوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن برای دریافت مدرک درجه یک و دوم حفظ شده اند.

 

بهبودی 14 دی ماه را زمان برگزاری آزمون مرحله سوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن عنوان کرد و گفت: زمان برگزاري آزمون كتبي مرحله سوم مربوط به افراد مجاز به دريافت مدارك درجه ۱و۲، ساعت ۸ صبح روز جمعه 14 دی ماه است. اين آزمون بصورت متمركز در محل سازمان دارالقرآن الكريم برگزار می شود.

 

وی در خصوص سوالات و منابع آزمون کتبی مرحله سوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: سؤالات مربوط به آزمون كتبي مرحله سوم برای دريافت مدارك درجه ۱ و ۲ شامل 60 سؤال چهارگزينه اي از مباحث مربوط به مفردات كتاب قاموس قرآن تأليف آيت الله قرشي و ۱۲۰ سوال از ترجمه و مفاهيم قرآن بر اساس ترجمه آيت الله مكارم شيرازي است.

 

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم خاطر نشان کرد: نتایج دومین مرحله سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان از امروز دوازدهم آبان ماه در سایت تلاوت به نشانی hefz.telavat.com بارگذاری شده است. هر یک از حافظان برای مشاهده نمرات و نتايج كسب شده، می توانند كد ملي خود را در كادر مشخص شده سایت تلاوت درج و سپس گزينه «مشاهده نتيجه آزمون» را كليك کنند.

وی گفت: تلاوت حافظاني كه حدنصاب لازم را دربخش"حُسن حفظ" كسب نكرده‌اند، در بخش‌هاي تجويد و صوت‌ولحن و وقف‌وابتداء ارزيابي نشده است.

 

بهبودی افزود: آن گروه از حفّاظ كه مجاز به شركت در مرحله سوم طرح شده اند و همچنين حائزين دريافت هريك از مدارك درجات ۵و۴و۳ و گواهينامه ۵ و ۳ جزء قرآن کریم مدارکی چون يك قطعه عكس پشت نويسي شده كامل، يك برگ رونوشت شناسنامه و  يك برگ رونوشت كارت ملي خود را حد اكثر تا پايان آبان ماه سال جاري صرفاً به دارالقرآن الكريم اداره كل تبليغات اسلامي استان خود ارسال کنند.

 

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: چنانچه هريك از حفاظ نسبت به نتيجه آزمون مرحله دوم در هر بخش اعتراض دارند، ضروري است حد اكثر تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه 23 آبان ماه اعتراض خود را با درج نام و نام خانوادگي، نام پدر، كد ملي، شماره تلفن همراه و رشته آزمونی خود، به شماره دورنگار ۶۶۹۵۵۹۷۹-۰۲۱ ارسال کنند. بدیهی است به اعتراضاتی که پس از تاریخ مذکور ارسال شود رسیدگی نمی شود.

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تنها آزمون معتبر در خصوص حفظ قرآن کریم است که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعتبار بالایی برخوردار است. همه حافظانی که مدارک درجه 1، 2 و 3 و حفظ کل قرآن کریم را دارند می توانند در آزمون های وزارت علوم برای دریافت مدرک تحصیلی وزارت علوم معادل مدرکی که دارند، شرکت کنند.

منبع: