رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اعلام کرد:
ارائه ۱۰۰ هزار خدمت پیش بیمارستانی به زوار اربعین/ بیش از ۴ هزار زائر بیمار بستری هستند
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیش از یکصد هزار زائر اربعین حسینی خبر داد.
كدخبر: 41172
1397/08/12
به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: هزار و ۱۱۶ جراحی برای زوار انجام و به بیش از ۱۳۸ نفر در بخش بیمارستانی خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی ارائه شد.

وی افزود: همچنین ۴۳ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی و ۲۳۰ نفر نیز توسط خودرو‌های آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به ایران و مراکز درمانی کشور منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: در طی این مدت ۳۹ هزار و ۵۱۸ نفر از بیماران و مصدومان به درمانگاه‌های سیار و ۳۰ هزار و ۳۵۰ نفر به درمانگاه‌های تخصصی در مناطق مرزی مراجعه کردند و تاکنون ۱۳۴ هزار و ۴۵۳ نفر از بیماران و مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، اما هنوز ۴ هزار و ۴۷۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

کولویند یادآور شد: طی ایام اربعین، ۱۰ هزار و ۶۰۳ مورد بازدید توسط تیم‌های بهداشتی وزارت بهداشت در کشور عراق انجام و بیش از ۴ میلیون لیتر آب با حضور کارشناسان وزارت بهداشت در کشور عراق کلر زنی شد.


وی افزود: همچنین آموزش‌های لازم بهداشت فردی و محیطی به ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از زائران و ۱۳ هزار و ۲۱ نفر از خادمین موکب‌ها ارائه شد.

منبع: