دبیر ستاد مرکزی اربعین:
بازگشت نیمی از زائران اربعین به کشور
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه نیمی از زائران اربعین به کشور بازگشتند، گفت: تاکنون ۶۱ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.
كدخبر: 41109
1397/08/10

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به تردد زائران در مرزهای سه‌گانه، اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد زیادی از زائران حسینی به کشور بازگشتند که روز گذشته بیشترین آمار بازگشت را شاهد بودیم.

وی از بازگشت یک میلیون نفر از زائران اربعین حسینی به کشور خبر داد و افزود: بیشتر زائران از مرز مهران وارد کشور عراق شدند، به همین دلیل ترجیح می‌دهند که از این مرز نیز وارد کشور شوند که این امر موجب ترافیک در مرز مهران شده است.

حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون تردد زائران در مرزها روان است، گفت: بیشترین حجم ترافیک مربوط به مرز مهران است، چرا که ۶۱ درصد زائران از این مرز وارد کشور شده‌اند. تردد در سایر مرزها همچون شلمچه و چذابه نیز به راحتی و روان است و هیچ‌گونه مشکلی در این مرزها وجود ندارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ترافیک سنگین در کشور عراق نیز افزود: بر اساس گزارش‌ها از شهرهای نجف و کربلا تا مرزها به ویژه مرز مهران ترافیک سنگین است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که زائران دو مرز شلمچه و چذابه را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

به گزارش فارس، امسال دو میلیون زائر ایرانی به پیاده‌روی اربعین حسینی مشرف شدند و با توجه به روند بازگشت زائران بهتر است زائران بازگشت خود را به روزهای پنج‌شنبه و جمعه موکول کنند.

منبع: